El festival Barnasants, dedicat a la música d’autor, fa parada a L’Hospitalet el divendres 27 de març amb la veu intima de Sombra Alor, artista que aposta per un espectacle minimalista en què la veu és la gran protagonista. Segons la mateixa cantant, “proposo un espectacle d’emocions profundes. No sé si hi ha tant discurs polític com la meva carrera, però sí que crec que les emocions són molt importants. Igual pots posar-te a plorar, com a riure o com a ballar, i tothom se sent còmode”.
Sombra Alor ha estat part de projectes col·lectius com Tribade i Ketekalles, però actualment explora la seva trajectòria en solitari amb Lazzy Sessions, un projecte en el qual les cançons clàssiques són les protagonistes. Segons explica la cantant, “tenia molta set de clàssics, ganes d’entendre bé des de l’escriptura fins a la interpretació de cançons que al final tothom coneix, estima i viu. És interessant investigar des de la pràctica, interpretar-les a la meva manera i conèixer com es fan aquest tipus de cançons, que són com històries”.
Entre els temes que el públic podrà escoltar hi ha “Boig per tu” de Sau, “Toda una vida” d’Antonio Machín, “Poco a Poco” de Chambao i altres peces que han transcendit generacions. Per a ella, cantar clàssics és una experiència divertida i compartida: “És molt divertit perquè tothom s’ho sap. La música és poder compartir amb tots, trobar punts en comú, més enllà de la política o les diferències”.
La cantant destaca la rellevància del festival: “Barnasants ha significat molt perquè és la música d’autor. Hi han cantants molt importants com Lluís Llach o Maria del Mar Bonet, i és un lloc emblemàtic per a qui considera la música com un canal per compartir”.
L’espectacle d’aquest divendres a l’Auditori Barradas promet un equilibri entre minimalisme i qualitat professional. Encara hi ha entrades dispobiles al web del recinte: https://entradas.codetickets.com/entradas/sombra-alor/83585/auditori-barradas/online.