El Teatre Joventut s’ha transformat en l’òpera de París, on una presència enigmàtica fa que hi passin fets sense explicació. ‘El Fantasma de l’Òpera’ arriba a L’Hospitalet de la mà de Centre de Dansa de Catalunya.
Després de dues representacions per a centres escolars, dissabte s’estrena aquesta adaptació del clàssic literari de Gaston Leroux, que s’inspira en la versió cinematogràfica estrenada ara fa 100 anys.
Rosa Muñoz, la codirectora del Centre de Dansa de Catalunya, explica que “ja que és el centenari de la pel·lícula muda del ‘Fantasma de l’Òpera’, hem decidit fer una versió utilitzant les músiques que l’acompanyaven. Hem fet tota la coreografia nova, adaptant a dansa la gesticulació que es pot veure en la pel·lícula”.
A més, la versió del Centre de Dansa de Catalunya també incorpora una modificació respecte a la pel·lícula i el llibre. “En l’original, la protagonista és una cantant d’òpera. El que hem fet és convertir-la en una ballarina perquè tingués més sentit en un espectacle de dansa”, apunta Joan Boix, codirector del centre.

Una ballarina que ben aviat capta l’atenció del fantasma que és, en realitat, un home desfigurat que viu a les profunditats de l’òpera. Un punt de partida per una història on no hi ha falta l’intriga, els triangles amorosos i fins i tot els assassinats.
Es tracta d’un muntatge que primera vegada porten a l’escenari els alumnes del Centre de Dansa de Catalunya. Una trentena de nois i noies d’entre 11 i 20 anys que es formen en ballet clàssic en aquesta escola de dansa amb seu a L’Hospitalet.
‘El Fantasma de l’Òpera’ es representarà al Teatre Joventut aquest dissabte i diumenge a les sis de la tarda. Les entrades estan disponibles al web http://teatrejoventut.l-h.cat.