‘Duendes del Parke’ s’ha proclamat guanyador de la darrera edició de l’Hospisona, el certamen musical de referència a L’Hospitalet. Era la primera vegada que la banda s’hi presentava, però això no els ha impedit convertir-se en els guanyadors indiscutibles gràcies a una proposta personal, marcada per la varietat d’estils i, sobretot, per unes lletres amb una forta càrrega poètica i social.

El grup va començar el seu camí l’any 2019 amb una orientació més punk, però amb el pas del temps ha anat evolucionant fins a trobar un so propi, eclèctic i sense etiquetes. Les lletres s’han convertit en l’eix central del projecte. En aquest sentit, Nano Rabassa destaca que “a les lletres, que potser no és el que més prima últimament o el que més es veu, hi ha aquesta càrrega més poètica que és on hi ha l’impacte”.

Per la seva banda, Gemma Sainz posa l’accent en la voluntat del grup de visibilitzar realitats properes i sovint invisibilitzades. “No cal anar-te tan lluny, al teu costat tens realitats marginals cada dia”. Segons la vocalista, les cançons parteixen d’històries reals: “Tot el disc parla de vivències nostres, de gent propera o de realitats amb les quals convivim. La perifèria també forma part del que som, el Nano va néixer a L’Hospitalet, jo soc de Sant Andreu, però ara estem establerts a Santa Coloma”.

Fa pocs mesos, Duendes del Parke va publicar el seu primer treball discogràfic, ‘Dagas y Claveles’, un àlbum que el grup defineix com “un procés de dol”. Tal com expliquen, el disc reflexiona sobre el patiment i l’experiència vital: “La vida no ens prepara per tot el que patirem. L’intro, ‘Llegó el niño al mundo llorando’, parla d’això, arribes al món plorant i no saps si és per la felicitat de néixer o pel dolor que implicarà viure”.

Pel que fa a l’estil musical, Gabriel Guirao subratlla la diversitat d’influències del grup. “Cadascú té uns gustos diferents i, sense tabús, els hem abocat a l’àlbum, respectant-nos tots tres. El resultat és molt diferent, molt eclèctic, però aquesta és la seva màgia”, afirma.

Després de la victòria a l’Hospisona, el grup té clar el seu full de ruta, aprofitar al màxim la beca d’acompanyament musical que ofereix la Casa de la Música de L’Hospitalet i pujar a tants escenaris com sigui possible. De fet, aquest mateix dissabte Duendes del Parke actuarà al Centre Cultural Santa Eulàlia, dins del cicle Diversessions, en un nou pas d’un recorregut que tot just comença però que ja apunta alt.