Renfe i Adif, en coordinació amb la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona, ha establert un pla de transport a partir del 14 de maig i mentre duri la incidència que va deixar Barcelona sense Rodalies el passat 12 de maig. La principal novetat és la recuperació de la línia R1 entre L’Hospitalet i Maçanet.
Situació de cada línia
R1 (L’Hospitalet de Llobregat – Maçanet – Massanes)
Servei habitual en tren
R2 (Castelldefels – Granollers Centre)
Servei habitual en tren
R2 nord (Aeroport – Maçanet – Massanes)
Servei habitual en tren
R2 sud (Barcelona Estació de França – Sant Vicenç de Calders)
Servei habitual en tren
R3 (L’Hospitalet de Llobregat – Puigcerdà)
Servei ferroviari entre Puigcerdà i Montcada Ripollet
Dos trens per hora i sentit
Des de Montcada Ripollet, servei alternatiu per carretera fins a Fabra i Puig on els viatgers poden continuar en línia 1 de Metro
Viatgers també poden utilitzar estacions d’altres línies en poblacions coincidents.
R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa)
Dos trens per hora i sentit entre L’Hospitalet i Manresa
4 trens per hora i sentit entre L’Hospitalet de Llobregat i Sant Vicenç de Calders
R7 (Barcelona – Fabra i Puig – Cerdanyola Universitat)
Viatgers fins a Cerdanyola amb R4 i autobusos des de Cerdanyola a UAB
També disposen de l’alternativa Bus Exprés 3
R8 (Martorell Central – Granollers Centre)
Sense afectacions
RG1 (L’Hospitalet de Llobregat – Figueres/Portbou)
Servei habitual en tren
R11 (Barcelona Sants – Portbou)
Sense afectació
R12 (L’Hospitalet – Lleida)
Manresa – Calaf: servei alternatiu per carretera
Calaf – Lleida: servei ferroviari
Regionals Sud: Sense afectacions
El ministre confirma que es denunciaran els fets
El ministre de Transports, Óscar Puente, ha confirmat, en una compareixença davant de la premsa, que es trigaran dos mesos en tornar a la normalitat a la xarxa de Rodalies. Puente, a més, ha dit que la despesa total per la incidència serà de 15 milions d’euros.
Óscar Puente ha anunciat que ha titllat de “lamentables” i gravíssims els fets i ha qüestionat que pogués tractar-se d’un robatori àmb l’objectiu de vendre el cable de coure al mercat negre perquè els 40 metres sostrets, ha dit, “no tenen molt de valor”.
El ministre de Transports ha confirmat que dimarts presentarà una denúncia al jutjat d’instrucció competent: “Són uns fets delictius, intencionats, molt greus que han danyat el servei i van causar una alteració de la jornada electoral”.
Més servei de Metro i FGC
La Generalitat, Renfe i Adif han pactat un pla de transport i, entre les mesures del pla, hi ha l’augment de freqüències i capacitat dels trens de FGC en hores punta. També es reforça la xarxa de metro de TMB amb més trens, sobretot a les línies l’L1, l’L5, l’L3 i l’L2. Com a exemple, des de les 6 h del matí han circulat un total de 167 metros a la xarxa de TMB. L’L2 i l’L1 de metro han registrat fins a un 7 % i un 4 % més de validacions.
Es poden seguir els canvis de servei de cada línia a la pàgina de Rodalies Renfe.