L’alcalde de L’Hospitalet, David Quirós, ha fet balanç de l’acció de govern quan falta aproximadament un any per a les eleccions municipals de 2027 i ha posat la mirada en el proper curs polític.

Durant l’espai de l’Entrevista de l’Informatiu de Televisió de L’Hospitalet, l’alcalde ha repassat alguns dels principals reptes i projectes de ciutat, entre els quals destaquen el Pla del Samontà, les polítiques de seguretat, el desplegament de la nova contracta de neteja i el futur poliesportiu de Santa Eulàlia i Granvia Sud.

El Pla del Samontà

Un dels temes centrals de l’entrevista ha estat el futur del Pla de Regeneració Integral del Samontà. El projecte va protagonitzar el darrer Ple municipal després que els grups de l’oposició rebutgessin la proposta del govern per impulsar una aportació inicial de 21 milions d’euros.

Malgrat aquest revés polític, Quirós ha garantit que el projecte continuarà endavant. L’alcalde ha defensat que es tracta d’una iniciativa estratègica tant per a l’Ajuntament com per a la Generalitat de Catalunya, administracions que formen part del consorci encarregat de desplegar les actuacions previstes.

Segons ha recordat, els pressupostos de la Generalitat aprovats recentment ja incorporen una aportació inicial de 3 milions d’euros per començar a desplegar les primeres mesures. Paral·lelament, el consistori estudiarà alternatives per garantir també la seva contribució econòmica.

L’alcalde ha insistit que les actuacions previstes tenen com a objectiu revertir situacions de vulnerabilitat, millorar les condicions dels barris afectats i generar noves oportunitats per als seus residents. Per aquest motiu, ha assegurat que el govern municipal utilitzarà tots els instruments que permeti la legislació per fer arribar els recursos necessaris al projecte.

Nova contracta de neteja

Respecte al desplegament de la nova contracta de recollida de residus i neteja viària, l’alcalde ha recordat que es tractava d’una actuació imprescindible després d’anys de funcionament d’un contracte que havia quedat obsolet.

Tot i això, Quirós ha reconegut que el nivell de servei ofert durant els primers mesos no està responent encara a les expectatives municipals.

Per aquest motiu, ha explicat que l’Ajuntament està realitzant un seguiment exhaustiu del desplegament i exigint a l’empresa concessionària que compleixi els estàndards previstos. “No podem incrementar els recursos i tenir la sensació que aquest millor servei no arriba als carrers”, ha assegurat.

Millora dels índexs de criminalitat

En matèria de seguretat ciutadana, Quirós ha valorat positivament les dades publicades recentment pel Ministeri de l’Interior, que indiquen una reducció del 8% de la criminalitat a L’Hospitalet durant el primer trimestre de 2026 en comparació amb el mateix període de l’any anterior.

Segons ha explicat, els resultats actuals són conseqüència de la coordinació entre totes les administracions amb competències en seguretat, incloent-hi Mossos d’Esquadra, Policia Nacional i Guàrdia Urbana.

També ha destacat el paper que ha tingut la resolució del conflicte laboral a la Guàrdia Urbana, així com la incorporació de nous agents tant al cos municipal com als Mossos d’Esquadra. A això s’hi afegeixen operatius específics com el Pla Bastió i altres actuacions destinades a combatre activitats il·legals i situacions d’incivisme.

Tot i la millora dels indicadors, Quirós ha advertit que el govern no abaixarà la guàrdia i continuarà impulsant noves mesures. Entre aquestes, ha avançat modificacions normatives per facilitar la retirada de llicències a establiments reincidents que generin problemes de convivència i seguretat.

Canvis en el govern

Pel que fa als recents canvis dins de l’executiu municipal, derivats de la sortida de les regidores Cristina Santón i Olga Gómez per motius personals, l’alcalde ha remarcat que es tracta de decisions que cal respectar. Quirós ha elogiat el compromís de les dues regidores amb la ciutat i ha explicat que la remodelació del govern ha estat limitada perquè l’actual estructura organitzativa “està funcionant i està donant resultats”. “És una reestructuració mínima dins d’un govern consolidat, seriós i que el que pretén és continuar governant”, ha afegit.

Nou poliesportiu del Districte III

Un altre dels projectes destacats és la construcció del futur poliesportiu que donarà servei als barris de Santa Eulàlia i Granvia Sud. Quirós ha defensat la decisió d’ubicar l’equipament al parc de l’Alhambra, malgrat les crítiques d’alguns col·lectius que continuen reclamant la ubicació inicialment més votada en la consulta ciutadana.

L’alcalde ha recordat que aquella consulta no tenia caràcter vinculant i que posteriorment es van analitzar diverses alternatives des del punt de vista tècnic, econòmic, urbanístic i de mobilitat. Segons ha explicat, els informes elaborats pels serveis municipals conclouen que el parc de l’Alhambra és la millor opció per garantir la viabilitat del projecte i la qualitat futura de l’equipament.

També ha defensat que la proposta permetrà ampliar les zones verdes de l’entorn, incorporant nous espais verds al sector del Gasòmetre i millorant la connexió entre diferents àmbits del barri. Segons ha explicat, l’objectiu és construir un equipament esportiu modern, adaptat a les necessitats actuals i futures dels barris de Santa Eulàlia i Granvia Sud, alhora que es transforma l’espai públic adjacent per fer-lo més amable i sostenible.