L’alcalde L’Hospitalet, David Quirós, ha estat el primer convidat de les converses amb alcaldes metropolitans que han organitzat les revistes Línia.
En una conversa oberta al públic, Quirós ha desglossat alguns dels macroprojectes que ha d’encarar la ciutat: l’intercanviador ferroviari i el soterrament de les vies; la rehabilitació i enderroc d’habitatges en mal estat; i la construcció del nou edifici de l’hospital Clínic a la Diagonal, a tocar amb Pubilla Cases.
Primer l’intercanviador i després el soterrament
“Si demà el ministre anunciés el soterrament de les vies i la construcció de l’intercanviador, la ciutat col·lapsaria”. Així de contundent es va mostrar David Quirós que va recordar que quan parlem de soterrament estem parlant d’unes obres que costarien uns 1.500 milions d’euros, que tenen una gran dificultat tècnica i que es perllongarien durant uns 10 anys. L’alcalde ha afegit que la seva prioritat, “en clau metropolitana, és l’intercanviador ferroviari de la Torrassa. I en paral·lel s’ha d’exigir la conservació i el manteniment en l’entorn de les vies”. Per a l’alcalde l’intercanviador és necessari per millorar la circulació ferroviària i solucionar els problemes de Rodalies.
Rehabilitació i enderrocament d’edificis
Fa uns dies, diversos mitjans de comunicació es van fer ressò d’unes declaracions de l’alcalde de L’Hospitalet en relació amb la necessitat d’enderrocar edificis que es trobin en mal estat a la zona nord de L’Hospitalet. En la xerrada de dimecres, Quirós ha puntualitzat aquesta afirmació. “Tenim una situació complicada en determinades finques. No intervenir i no buscar solucions és irresponsable”, ha dit.
Quirós considera que primer cal fer una fotografia real, casa per casa, de quina és la situació i quina afectació tenen els habitatges de la zona nord. L’alcalde afirma que tot i que existeix la possibilitat d’enderrocar edificis, “per cada edifici que ens plantegem enderrocar, pensem que hi ha 5 que cal rehabilitat. És a dir, la rehabilitació d’edificis és prioritària”.
Pel que fa a la reubicació dels veïns que es quedarien sense llar, Quirós diu que cal estudiar les noves promocions i també els plans directors previstos per trobar on hi haurà els nous habitatges.
El Clínic, una oportunitat
Un altre dels macroprojectes que afecta L’Hospitalet és la construcció del nou edifici de l’Hospital Clínic a la Diagona, a tocar amb Pubilla Cases i el poliesportiu de L’Hospitalet Nord. Per a Quirós cal que el pla director del Clínic sigui de caire metropolità i abasti la seva afectació a Esplugues i L’Hospitalet.
Segons l’alcalde, és necessari buscar una solució a l’atenció mèdica integral dels veïns de la ciutat, que considera caldria donar íntegrament a L’Hospitalet. L’alcalde ha explicat que caldrà estudiar si és necessari la construcció del nou hospital del Consorci Sanitari Integral a Can Rigal, com es va plantejar al 2006, o si el Clínic també podrà donar servei als veïns de la ciutat. “L’arribada del Clínic s’ha de veure com una oportunitat de fer una atenció integral”, ha dit.
David Quirós ha afirmat que també està sobre la taula tornar a parlar del pla urbanístic de Can Rigal.
Nova organització dels Mossos
En relació als cossos de seguretat, l’alcalde ha demanat una actualització en la forma d’operar dels Mossos. Quirós recorda que L’Hospitalet depèn de l’àrea metropolitana sud i de la comissaria central situada a Sant Feliu de Llobregat. “Volem mantenir els recursos i incorporar forces d’ordre públic que estiguin en un punt fix de la ciutat i que no depenguin de la panificació d’altres municipis que condicionen les forces policials a la nostra ciutat”.