Creativa, el Saló de les Manualitats i l’Artesania líder a Espanya, segons els promotors, i que es fa al centre d’activitats de La Farga des de fa 20 anys, ha tancat l’edició d’enguany amb 22.000 visitants. El centre d’activitats de La Farga de vistositat i creativitat, amb més de 100 expositors i més de 1.000 productes relacionats amb les manualitats i l’artesania, i un perfil de públic ben variat.
Aquesta bona xifra de públic confirma un estudi del mercat de proveïdors per fer manualitats, segons el qual el sector està en creixement i a l’Estat espanyol ja hi ha més de 5,5 milions de persones aficionades a algun tipus de manualitat, des de la costura a l’elaboració de sabons artesanals.
El director de Creativa, Juli Simón Ortoll, creu que la pandèmia de la Covid i el confinament ha estat “un factor determinant” per explicar l’interès i l’afició creixent per les manualitats i ha destacat que “aquestes activitats, a més, arriben ara a tota mena de públic, des del jovent i l’adolescència fins a la gent gran”.
La possibilitat de gaudir d’una activitat de lleure que desenvolupa la creativitat i propicia la socialització son factors clau. De fet, els promotors de Creativa destaquen que aquesta edició ha estat la més interactiva, ja que ha comptat ha comptat amb de 800 tallers.
Un altre factor decisiu són els milers de comptes de xarxes socials dedicats a la manualitats. A Creativa 2024 ha destacat la presència de l’influenciador, Armando Brito, el conegut Skarlett Costura.
L’estudi que s’ha presentat a Creativa, a partir de dades de diverses entitats, com l’Associació Espanyola de Patchwork i la Federació Espanyola d’Artesans de Terrissa i Ceràmica, entre d’altres, conclou que, gràcies als punts de venda i la venda on-line, el sector factura entre 800 i 900 milions d’euros a tot Europa.
Juli Simón Ortoll ha puntualitzat que aquesta quantitat “la mouen les petites coses, les teles, les llanes, les puntes de coixí, el paper… I, a més cal tenir en compte que ara també hi ha molta gent jove que necessita estris i aquestes petites coses i les compra tant online com a les botigues de carrer”.
Enguany, el país convidat ha estat la Xina, un país amb tradició mil·lenària de manualitats i artesania.