L’Ajuntament de L’Hospitalet s’ha sumat al decret de dol oficial declarat pel Govern i la Generalitat de Catalunya a causa de l’accident de trens a Adamuz. El dol es prolongarà des de les 00:00 hores de dimarts, 20 de gener, fins a les 22:00 hores de dijous, 22 de gener. Durant aquest període, les banderes del consistori onejaran a mig pal en senyal de condol i s’han suspès els actes oficials.

L’Hospitalet, en consonància amb les indicacions de la Federación Española de Municipios y Provincias, s’ha sumat a la convocatòria d’un minut de silenci aquest dilluns a les 12h davant l’edifici consistorial a la plaça de l’Ajuntament.

A l’acte hi han participat l’alcalde David Quirós regidors de tots els grups polítics municipals, i la ciutadania que s’hi ha volgut sumar.

Recordem que l’accident ferroviari succeït ahir diumenge a l’alçada del municipi cordovés d’Adamuz se salda fins al moment amb 40 persones mortes i desenes de ferits. Les xifres, però, poder augmentar en les pròximes hores, a mesura que avancin les tasques de rescat.

Es tracta d’un dels accidents ferroviaris més greus registrats a l’Estat espanyol en les darreres dècades.

Els fets

Un tren de la companyia Iryo, que havia sortit de Màlaga a les 18.40 hores de la tarda d’aquest diumenge amb destinació a l’estació Porta d’Atocha de Madrid amb 317 persones a bord, va descarrilar els seus tres últims vagons a les 19.39 hores i va envair la via contigua per la qual en aquell mateix moment circulava un altre comboi de Ren.

Els vagons de l’Iryo van impactar contra els dos primers vagons de l’Alvia de Renfe, que van sortir disparats i van caure per un terraplè d’uns quatre metres. Els passatgers d’aquests dos vagons són els que han quedat més mal parats.

Fins al moment no s’ha facilitat cop hipòtesi sobre les causes del greu accident. Segons el ministre de Transports, Óscar Puente, és un sinistre “molt estrany i difícil d’explicar”.