Cada dijous a la tarda, l’alumnat d’I3 de l’escola Charlie Rivel espera amb expectació la visita de l’Esther, una conta contes de la biblioteca Josep Janés que cada dijous arriba amb la seva maleta plena d’històries de tot tipus.
Es tracta d’una iniciativa iniciada fa dos anys que busca reforçar la comunicació oral i introduir l’alumnat en el gust per la lectura. El projecte va sorgir d’un reclam del centre per ajudar als nens i a les nenes amb mancances en l’evolució del llenguatge, derivades del confinament de la COVID-19.
A més d’apropar els infants a la lectura, l’activitat és una eina d’aprenentatge essencial per millorar la comprensió i expressió oral. Els petits poden gaudir de les narracions i alhora crear un fort vincle amb la conta contes que els fa estimar els llibres i les cançons amb les que acompanya la lectura. “És una activitat molt engrescadora que esperen amb ànsia cada setmana”, explica la Lourdes Paufon, tutora d’I3. “És molt significatiu per a ells, sobretot quan enllacen amb les cançons i els ritmes”.
El projecte està sent tot un èxit. Els nens i nenes cada vegada es mostren més receptius i participatius en el moment de les lectures, donen la seva opinió i tenen l’oportunitat de reviure les històries ja que els llibres es queden una setmana a l’escola fins al retorn de la conta contes. “Intentem que les històries tinguin un element sorpresa, que siguin senzilles per als nens i si és possible que es puguin lligar amb una cançó, perquè els agrada el llenguatge per com sona, no per allò que explica” diu Esther Pozo.
Tot i ser una activitat exclusiva de l’escola Charlie Rivel, totes les biblioteques de L’Hospitalet disposen d’un programa de visites escolars que és un dels serveis més sol·licitats de les escoles.