Encara no és una carrera professional o universitària homologada, però és un fet que la professió d’influencer, de youtuber, de tiktoker o qualsevol altre neologisme vinculat als continguts d’una xarxa social, és una sortida laboral que dona bons rendiments econòmics, si més no a algunes d’aquestes persones que es mouen per les xarxes i que tenen traça per fer allò que se’n diu continguts o vídeos ‘virals’.

És el cas de Pablo Yari, un jove creador de continguts de la ciutat i que és ben conegut entre el jovent i l’adolescència. De fet, va ser un dels convidats del Tecnofòrum sobre l’ús responsable de les pantalles que el Consell de Nois i Noies organitzava la setmana passada per posar el punt final a aquest curs 2023-2024.

El Pablo Yari posa l’accent en un aspecte cabdal: “Cal que sàpiguen diferenciar la vida real del que passa a les pantalles i les xarxes, que, si bé és cert que formen part de la realitat, tenen molt de ficció i cal saber diferenciar”.

No obstant això, també llança un missatge d’autoconfiança per al jovent que s’hi vulgui dedicar perquè “cal dedicar-hi molt de temps, però no és res impossible”.

Sobre el secret o la tècnica per fer un vídeo o un contingut viral, Pablo Yari apel·la al binomi encert/errada i assegura que “al final és anar provant i el contingut que menys et funciona el deixes de banda i li fots més canya als contiguts que més agraden. Es tracta d’anar aprenent”.

I afegeix que “qualsevol cosa de la que parlis es pot fer viral, sobre tot si al començament posen un bon ganxo, un bon reclam. Però més que el contingut, la clau és saber explicar aquell contingut perquè pugui arribar a molta gent”.

El Pablo Yari admet que temps enrere passava força temps consumint continguts de xarxes socials per lleure, però “ara les xarxes socials són per a mi una feina, no pas un hobby”. I interpel·la el jovent: “Si un dia no tenen res a fer i es volen passar l’estona mirant el mòbil, d’acord, però si tenen feina, que la faci i deixin estar el mòbil”.