La Maria Romero i el Pol Rengel són dos dels tres alumnes hospitalencs que el passat mes de febrer van ser guardonats amb el Premi Extraordinari de Batxillerat que atorga la Generalitat. La Maria va estudiar a l’Institut Mercè Rodoreda i en Pol al col·legi Xaloc. Des de L’Hdigital hem pogut conèixer-los i conversar sobre el premi i què ha significat per ells.

Un premi que pot ajudar en el futur laboral

“Jo crec que el fet d’haver guanyat aquests premis és una cosa més que contribueix, no només al meu creixement personal, sinó de cara al futur poder tenir més possibilitats per poder aplicar a una feina o qualsevol cosa semblant”, celebra en Pol.

La Maria hi coincideix i afegeix que rebre aquest guardó “no és només una cosa externa sinó interna, vol dir que podria fer coses similars en un futur”.

Per accedir a aquest reconeixement els alumnes han de presentar-se a tres exàmens que es fan després de les Proves d’Accés a la Universitat i que avaluen les competències adquirides durant el batxillerat, motiu pel qual la Maria reconeix que no se les va haver “de preparar massa”.

En el seu cas, va fer una prova de català que consistia en la redacció d’un text argumentatiu, un text opinatiu en anglès i, com que va cursar el batxillerat científic, va fer la prova de matemàtiques: “Consistia en fer una obra d’art a partir de funcions matemàtiques”, explica.

A banda del reconeixement explícit en el seu expedient acadèmic, els guanyadors reben certs avantatges com una estada d’una setmana en un centre de recerca català, un curs gratuït a l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) i també la gratuïtat de la matrícula en el primer any d’universitat.

Enguany han rebut el guardó un total 46 alumnes de tot Catalunya. En Pol espera poder gaudir de l’estada al centre de recerca de cara a l’estiu i ja està aprofitant el curs de la EOI per treure’s el nivell C2 d’anglès.

Actualment en Pol està estudiant una doble titulació en Física i Matemàtiques a la Universitat Politècnica de Catalunya i la Maria cursa el grau en Bioquímica a la Universitat de Barcelona. Tots dos coincideixen en que el secret de l’èxit acadèmic rau en la constància: “Més que res és organitzar-se i fer bé les classes: anar-hi i que siguin útils. També fer apunts, els deures a casa i, si no han quedat clares les explicacions del professor, mirar vídeos per internet pot ser d’ajuda”, diu la Maria.

En Pol dona un consell als estudiants que es trobin en l’etapa del batxillerat: “Estudiar molt i, sobretot, no rendir-se. Són dos anys difícils però al cap i a la fi són dos anys curts, també. Val la pena posar-hi un esforç i tractar de tirar-ho endavant, al final la recompensa és fer la carrera que vols!”.

A banda, consideren que és important trobar temps per a ells fora de l’estudi: la Maria és ballarina -anteriorment havia competit- i en Pol fa escalada de forma recurrent des de fas deu anys. A banda, tenen aficions com la música, la lectura i el passar temps amb amics i família.