Agents del cos d’Agents Rurals i de la Guàrdia Urbana de L’Hospitalet han dut a terme al Parc dels Ocellets una operació contra la tinença i la venda il·lícita d’ocells fringíl·lids. En el marc d’aquest dispositiu, s’han comissat un total de 263 ocells d’espècies protegides i exòtiques, i s’han denunciat 13 persones per venda i exhibició d’espècies salvatges autòctones.

Dels exemplars intervinguts, 69 pertanyen a espècies protegides i autòctones: 46 caderneres, 13 passerells, 4 gafarrons, 3 verdums, 1 pinsà i 2 perdius. Tots aquests animals han estat traslladats al Centre de Recuperació de Fauna de Torreferrussa, a Santa Perpètua de Mogoda.

La resta, 194 aus d’espècies exòtiques i invasores, com ara canaris, lloros, cotorres i agapornis, han estat derivades a les instal·lacions d’una entitat protectora.