Del 12 al 20 d’abril, els carrers de L’Hospitalet tornen a omplir-se de confrares que per diverses raons es van interessar, sigui de grans sigui de petits en la Setmana Santa, i sobretot, en les processons. Tots ells viuen aquests dies amb intensitat, responsabilitat i emoció. Per a molts, és el moment de mostrar tot allò que han preparat durant mesos, de desfilar orgullosament per la seva ciutat i de compartir la fe amb el veïnat.
Cofradía 15+1
Des de la Cofradía 15+1, que aquest any celebra el seu 48è aniversari, el seu president, Felipe Navarro, ho viu amb nervis i un gran sentit de la responsabilitat. “Ho visc amb molts nervis, i és que et poses a l’esquena molta pressió, molts socis i sobretot, el poble”, ha afirmat Navarro.
Al programa Primer Segona, el president dels 15+1 també ha recordat com els primers anys al càrrec no podia ni dormir les nits prèvies, “tot i que vas avançant”.
Una de les claus de la vitalitat de la confraria és el relleu generacional. Brian Royo, responsable de la direcció musical, hi està implicat des de ben petit. Royo ha comentat que “a primera Setmana Santa que va veure va ser la dels 15+1: “m’hi va portar la meva mare amb la meva família, i des del primer dia que la vaig veure, me’n vaig enamorar”.
També Míriam Sosa, vicepresidenta de la Cofradía, ho viu des de la infància. Va sortir per primera vegada com a natzarena amb només 10 mesos i des de llavors ha passat per diferents rols dins la banda.
“L’any 90 vaig sortir per primera vegada de natzarena amb la meva mare amb 10 mesos de vida. I amb dos anys i mig, vaig començar a sortir a la banda de cornetes i tambors, que en aquella època dirigia el meu pare. Amb el pas del temps vaig tocar la trompeta, i ara estic tocant la caixa. Era el meu lloc de confort, el meu lloc escollit per estar amb la meva gent, amb el meu cercle, des de sempre”.
Cofradía de la Virgen de la Amargura
La Cofradía de la Virgen de la Amargura, també viu amb intensitat cada preparatiu. El seu fundador i hermano mayor, Joaquín Cabello, explica que cada any intenten millorar una mica, dins de les seves possibilitats: “cada any la confraria intenta progressar una mica, dins del que podem, perquè no som una germandat gaire gran”.
Durant el programa Primer Segona, Cabello va mostrar amb orgull la seva túnica del natzarè i la de la resta de components. “Això ho porta cada natzarè posat a sobre: té el cap, amb l’escut de la germandat. Ara mateix, crec que tenim aproximadament entre 30 i 35. Un natzarè és algú que porta una penitència a dins. Pots anar resant un rosari, o fer un vot de silenci. Per mi, espero que aquest any sigui més especial, perquè hi ha persones malaltes que vindran amb la família, i per això vull que tot surti molt bé”.
Des de la confraria també destaquen la feinada que comporta preparar cada processó, “des que et porten els clavells, els has d’obrir, col·locar la pinya als gerros, omplir tot el pas amb clavells… Això també és una feina”.