La política d’aranzels que ha instaurat el president dels Estats Unitts, Donald Trump, marquen l’inici d’una nova etapa de competència comercial a nivell global. Les mesures aranzelàries ja comencen a tenir les seves conseqüències en algunes empreses de casa nostra. És el cas de Tempel Group ubicada al carrer Cobalt, al barri del Centre.

Tempel Group, és una empresa internacional que treballa amb diferents països del món, un d’ells Estats Units. Pels seus clients nord-americans fan la customització d’armaris rack i murals pel control de les plantes fotovoltaiques. Els armaris es munten a la planta que tenen a Monterrey, Mèxic. La política d’aranzels de l’administració Trump ha dificultat el seu negoci a EEUU, amb una pujada de preus en les matèries primeres això suposa un augment en el preu del producte final.

Laia Peña, responsable d’administració de Tempel Group, ha assenyalat que “nosaltres nos som fabricants, som distribuïdors. Tot el producte el portem d’Àsia. En el cas d’Estat Units tots, els equips muntats els portem des de Mèxic. Encara que hi ha una moratòria, Mèxic i Canada continuen tenint un 25% d’aranzels i evidentment ens afecta”.
Incertesa econòmica per l’impacte dels aranzels
Aquesta nova política proteccionista dels Estat Units està desencadenant una guerra comercial a nivell global amb repercussions rellevants en el comerç i el creixement econòmic mundial.
Laia Peña, ha destacat que “està afectant primer a les empreses nord-americanes; les està perjudicant i a tot el comerç mundial. Està creant una guerra comercial entre països que no existia. Han d’haver aranzels però s’ha de respectar una mica el negoci global. Trump no ho està fent; actua per decret sense tenir en compte aquestes relacions que hi ha entre els diferents països”.

Des de Tempel Group, com moltes altres empreses catalanes, es van avançar als plans de Trump i van enviar el producte a EEUU abans que implantessin els aranzels. A més han parlat amb els seus clients americans per assumir conjuntament els costos.