Alumnes de 6è de l’Escola Ernest Lluch, i els grups de 3r i 4t d’ESO de l’Institut Santa Eulàlia han realitzat una jornada d’intercanvi d’experiències educatives i de difusió a la ciutadania a Torre Barrina.

Aquesta jornada correspon a l’acte de cloenda a l’espai públic d’aquest curs de la campanya educativa “Comunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món”, de la Fundació Akwaba.  L’objectiu d’aquesta iniciativa és contribuir a generar comunitats educatives actives, crítiques i compromeses amb les desigualtats econòmiques i socials i les actituds discriminatòries vers les persones i el medi.

Núria Gómez, de la Fundació Akwaba, ha explicat que “hem treballat aquestes temàtiques dins del centre educatiu descobrint com podem posar en valor aquesta diversitat i després fora de l’aula descobrint alternatives que tenim a la ciutat de sostenibilitat, econòmica i social”.

L’alumnat s’ha format durant dos cursos en interculturalitat crítica i economia social i solidària a través d’un aprenentatge participatiu i creatiu. Les activitats més destacades han estat: la investigació i els espais de reflexió per posar en valor les tasques de cura en el centre i qui les genera, la comprensió de desigualtats al món i especialment per persones migrades i racialitzades. També la descoberta d’iniciatives de dones de l’Economia Social Solidària al món i a la ciutat gràcies a la col·laboració amb la Tregua i la Comunalitat La Florida s’aveïna.

A més van visitar AMRA, l’Altaveu Jove i la Suculenta. I també van elaborar podcasts i relats sonors per sensibilitzar la ciutadania sobre el dret a la no discriminació i al tret al desenvolupament.

Alejandro González, professor de l’IES Santa Eulàlia, ha assenyalat que “han pres consciència del que és la sostenibilitat, les desigualtats, identificar accions masclistes i racistes que moltes vegades tenim com una cosa normal  i no o són”.

De la seva banda, Claudia Cerro, professora de l’Escola Ernerst Lluch, ha explicat que “els conceptes que més han treballat la discriminació racista, el concepte de desigualtat com a tal, la consciència social, forma part d’una societat no només al país on vius o la teva cultura, sinó també és el teu barri i totes les cultures que hi conviuen en ell”.

Des d’Akwaba, continuaran amb aquest projecte en escoles i instituts de la ciutat amb l’objectiu de fomentar entre el jovent la participació comunitària, i promovent col·lectius crítics i compromesos amb les desigualtats socials i econòmics”.