El dimecres 12 de març, la secció sindical de la CGT de la residència DomusVi Can Buxeres s’ha manifestat davant del centre, al barri de Sanfeliu, per denunciar la persecució sindical que pateixen les seves delegades i reclamar millores en les condicions laborals de les treballadores.
Aquesta ha estat la primera de les mobilitzacions organitzades pel sindicat després que la direcció sancionés dues delegades i acomiadés una afiliada. “La nova direcció ha sancionat dues de les nostres delegades amb falses justificacions, fins i tot prohibint-les l’accés a les plantes perquè no poguessin parlar amb les treballadores i sense cobrir les hores sindicals”, ha denunciat Sol Zaidenwerg, secretària d’Organització del Sindicat de Sanitat de Barcelona de la CGT.

A més, han portat el cas davant la Inspecció de Treball, no només per la repressió sindical, sinó també per la manca de personal i material. Segons denuncien, la direcció del centre amaga aquestes deficiències durant les inspeccions, alertant prèviament als responsables i reforçant temporalment les plantilles.
L’empresa nega les acusacions
Per la seva banda, des de les residències DomusVi han respost a les acusacions de la CGT, negant “qualsevol acusació que qüestioni la professionalitat i l’esforç del seu equip”. A més, asseguren que compleixen la normativa laboral i assistencial, així com el compliment de les ràtios de personal establerts per la normativa.
DomusVi reafirma el seu compromís amb el benestar de residents i treballadors i admet que el sector sociosanitari afronta reptes, sobretot en la contractació de personal. Tot i això, afirmen que treballen per optimitzar els recursos i mantenir un servei de qualitat.
A més, subratllen que respecten els drets laborals i el diàleg sindical i que col·laboren en totes les inspeccions i auditories.

Reclamen millores laborals
“Can Buxeres és un dels milers de centres que té l’empresa DomusVi amb gent precària, gent amb sous precaris, amb moltes pors, amb càrregues familiars… I d’aquesta manera treballa l’empresa, amenaçant amb sancions, amb comiats, sobretot a treballadores com més antigues millor, perquè així contracten personal nou amb poca experiència, jove, que no dirà res i complirà tot el que l’empresa diu, fent-les submises, ja que el 80-90% aproximadament dels treballadors són dones que a més tenen càrregues familiars a les seves llars”, ha afegit Ziadenwerg.
No és la primera vegada que el comitè d’empresa de DomusVi Can Buxeres denuncia la manca de recursos i exigeix millores laborals. “Hi ha una ràtio molt baixa de treballadores, no es cobreixen les baixes i tampoc les hores sindicals, cosa que obliga el personal a quedar-se fora del seu horari laboral per poder cobrir les necessitats del centre”, ha explicat la representant de la CGT.
Altres problemes denunciats per la plantilla inclouen la manca de personal d’infermeria i farmacèutic, així com l’ús de material obsolet. A més, el sindicat alerta que els treballadors viuen sota amenaces i represàlies, amb canvis de torn i de planta com a càstig per queixar-se.


Una renúncia durant la manifestació
Durant la manifestació, una treballadora ha sortit del centre entre llàgrimes explicant que s’ha vist forçada a renunciar per la pressió laboral que pateix. En declaracions a la secretària del sindicat, ha denunciat maltractament verbal a la secció de cuina i l’obligació de realitzar tasques que no li corresponen segons la seva categoria professional.
La pròxima manifestació davant de DomusVi Can Buxeres tindrà lloc el dimecres 19 de març. En funció de l’evolució de la situació, el sindicat valorarà convocar noves mobilitzacions. Paral·lelament, la CGT ha iniciat un procés legal amb advocats per interposar una demanda judicial contra l’empresa.
