El cicle d’exposicions ‘Ceci n’est pas’ arriba a l’edifici de l’Harmonia per última vegada. Després de deu edicions, aquesta iniciativa conjunta del TPK -el Taller Pubilla Kases- i el Museu de L’Hospitalet dona per acabat el seu recorregut amb una mostra dedicada a l’activista cultural Jaume Reventós, que va donar la seva col·lecció d’obres al Museu.

Al llarg d’aquests anys, el projecte s’ha centrat en la reinterpretació d’algunes de les peces del fons museístic a través d’artistes nacionals i internacionals.

Enguany, el cicle es tanca amb una exposició que homenatja la col·lecció de l’artista i filantrop hospitalenc Jaume Raventós va cedir al Museu. Es tracta d’una donació de més de 600 obres d’art contemporani català d’entre els anys 60 i 90.

Per Agustín Fructuoso, comissari de la mostra, “la col·lecció del Museu es basa en la seva donació, i això s’ha de reconèixer perquè també és la nostra memòria històrica. Ell era un home molt culte, músic, compositor, escriptor, poeta i pintor, un apassionat de la cultura. Volem reivindicar la seva figura i la de tota una generació que en moments molt foscos de la nostra història van oferir resistència i van treballar per a la cultura”.

Una aportació a la cultura que l’exposició vol recordar amb una mostra de la diversitat de l’art contemporani. Pintures, escultures i dibuixos de petit format amb què cada artista ha donat via lliure a la seva creativitat.

En aquest sentit, Fructuoso assenyala que la mostra “desenvolupa la idea que la cultura és un espai comú en el qual tothom té cabuda per dir la seva, per expressar-se i per aprendre”.

Per posar fi al projecte, l’exposició reuneix els artistes que han participat en les edicions anteriors. En total, més de 50 autors de països com França, Alemanya o Lituània que han contribuït a l’intercanvi cultural europeu.

Així, Agustín Fructuoso fa un balanç positiu del projecte ‘Ceci n’est pas’, i destaca que “durant deu anys hi ha hagut exposicions internacionals a la nostra ciutat. Quan convides artistes de fora s’inicia un camí d’anada i tornada i això és l’art; la cultura és una autopista que no té fronteres”.

L’exposició ‘Ceci n’est pas… la col·lecció Reventós’ es podrà veure a l’edifici de l’Harmonia fins al 29 de març. Abans, es faran dues visites guiades amb el comissariat el dijous 22 de gener i el dimarts 17 de març, ambdós dies a les 19h.