El passat mes de desembre, el Gran Teatre del Liceu va acollir una de les produccions més aclamades en l’àmbit internacional: Madama Butterfly. I entre el repartiment hi havia la presència de l’hospitalenc Carlos Cosías. Un tenor que fa més de 20 anys que trepitja escenaris d’arreu del món.
Carlos Cosías va saltar a la primera fila de la lírica mundial al 1998 després de ser descobert per casualitat quan amb només 20 anys algú el va escoltar cantar en el lloc més insospitat, un supermercat. A primera hora del matí, Cosías cantava mentre reposava els productes i una veïna el va escoltar. ‘Va donar la casualitat que ella, la filla i el marit eren coristes del Teatre del Liceu i em van dir que tenia la veu d’un cantant d’òpera”, recorda Cosías.

Al seus inicis Cosías va guanyar diversos premis que li van permetre fer-se un lloc en el sector. Al llarg de la seva trajectòria, aquest tenor ha interpretat un munt de papers com el príncep Yamadori a Madama Butterfly que es va poder veure al desembre al Gran Teatre del Liceu. També ha actuat pels teatres d’òpera de tota Europa i ha ofert recitals i concerts.
Més suport a la lírica
Amb aquest bagatge, el tenor admet que a Catalunya cal més recolzament a la lírica. “Malgrat que es critiqui, els concerts dels Tres Tenors han popularitzat molt la lírica”, diu Cosías que apunta que malgrat que es fan més concerts perquè hi ha més plataformes, sempre falta suport.
Cosías també surt al pas dels qui per desconeixement titllen l’opera d’un art elitista. “No és elitista, simplement és entendre les coses”, diu el tenor. “Per sentir òpera no has de ser un entès, la música és emoció”, conclou Cosías.
Aquest tenor hospitalenc té l’agenda farcida de compromisos que les properes setmanes el portaren fins a Sant Peterburg i altres punt d’Europa.
El programa Taquilla Inversa ha conversat amb el tenor hospitalenc Carlos Cosías.