Durant el ple de juny ha pres possessió del càrrec de regidora, adscrita al grup de L’Hospitalet en Comú Podem-Confluència, Martha Cecilia Cedeño. Aquesta antropòloga i veïna de L’Hospitalet substitueix Núria Lozano Montoya, qui va renunciar a l’acta el passat 26 de maig.
En el decurs del Ple, han presentat la seva renúncia a l’acte de regidora dues membres de l’equip de govern municipal: Cristina Santón Ramiro, tinenta d’alcaldia de l’Àrea de Ciutat Transformadora, amb responsabilitats en Desenvolupament Econòmic i Social, Igualtat d’Oportunitats, Cultura, Educació i Esports; i Olga Gómez Fernández, regidora dels districtes II (Collblanc-la Torrassa) i III (Santa Eulàlia i Granvia Sud) i regidora adjunta de Cicles de Vida.
Totes dues han comunicat la decisió per motius personals i familiars que els impedeixen continuar exercint les seves responsabilitats amb la dedicació que requereixen. Les seves competències passaran a dependre de l’Alcaldia fins que es redistribueixin entre els membres del Govern municipal.


Olga Gómez, visiblement emocionada, ha agraït l’oportunitat de formar part del govern de la ciutat i ha dit que “faig un pas al costat amb la tranquil·litat d’haver donat el millor”.
Cristina Santón ha explicat que afronta “una situació personal sobrevinguda incompatible amb la dedicació exclusiva que requereix el càrrec” i que ho deixa per “compromís, coherència i respecte a la ciutat”.
L’alcalde David Quirós ha agraït la tasca a les dues regidores i els ha reconegut “valentia” per fer un pas al costat per tenir cura de la família. “Això us honra”, ha dit.
Si no hi ha impediments, els nous regidors que entrarien a formar part del Consistori en substitució de Santón i Gómez serien els socialistes Mercè Camba Martínez i Roberto Gonzalez Hernández, segons la candidatura del PSC de L’Hospitalet presentada a les municipals del 2023.
Altres notícies de la sessió plenària de juny: