El recinte de La Farga és l’epicentre dels productes saludables i del consum responsable i ecològic, amb motiu de BioCultura, el saló de referència a Espanya, organitzat per l’entitat Vida Sana, que es farà fins diumenge, 1 de juny, i que espera rebre més de 50.000 visitants.

Al voltant de 400 expositors presenten tota mena de productes i serveis, majoritàriament d’alimentació, però també amb presència d’altres sectors com la cosmètica, la roba i, fins i tot, el turisme.

Pel que fa a l’alimentació, els productes de proximitat i d’agricultura ecològica son el pal de paller.

Josep Bonfill Pujol, responsable de Màrqueting de la Cooperativa Hortec, ha declarat que “a banda de ser garantia de productes sense pesticides, també ajudem a mantenir la pagesia, les famílies que treballen la terra, que es dediquen a l’agricultura.

La sensibilització sobre els productes ecològics i saludables s’està estenent cada vegada més al món de la neteja, la higiene i la cosmètica, ja que “cal recordar que ens alimentem també a través de la pell”, ha dit Roberto García, director de Benecos Espanya.

Entre el públic de BioCultura n’hi ha que venen per curiositat, però també per convicció de vida saludable.

Montse Tura Torras i Diego Pascual Salguero, visitant de BioCultura han explicat que “ens agrada comprar sempre que és possible producte saludable i aquí hi trobem molta oferta” i “també tenim gallines, un hortet i, fins i tot, fem vi ecològic”.

BioCultura fa una crida a la població perquè sàpiga distingir els productes ‘bio’ fiables, que han de portar un distintiu oficial. El comitè organitzador que recorda molts productes amb la paraula ‘bio’ a l’etiqueta no vol dir que ho siguin de veritat, sinó que es tracta de green washing, el rentat de cara verd.

La directora de BioCultura, Ángeles Parra, ha recordat que “es calcula que el 35% de les emissions de gasos contaminants prové del sector alimentari, així que és imprescindible que incidim en la producció agrícola ecològica i l’alimentació saludable”.

A banda de les empreses expositores, BioCultura inclou un ampli ventall d’activitats divulgatives i de sensibilització i també un espai més lúdic, amb food tracks  per gaudir del menjar ecològic i saludable.