Si hi ha un acte que perviu en les Festes de Primavera des de fa anys és el Fabulari, la cavalcada mitològica que organitza l’entitat Drac d’Or i que, a més de les seves figures, convida colles d’arreu, aquest any fins i tot de Flobecq, Bèlgica, Cochons Dingues i Cochons Jupons.

El Drac Nomar els hi fa d’amfitrió, acompanyat de colles musicals: els Sacaires de Tarragona, que passegen amb el Nomar;  La Banda Secundona que es llueix d’estrena amb una colla ben especial, i els Esparriots, que acompanyen el Ball de Gitanes de Barberà del Vallés.

Entre les bèsties han vingut a la ciutat hi ha la Draca de Mataró, el Gat Sírius del Poble-Sec, el Basilisc de Mataró, el Drac Pepa de Santa Perpètua, el Bitxo del Torrent Mitger de Terrassa i el Drac Apocaleus.

I entre gegants, capgrossos i colles de cultura popular hi participen Ball de Gitanes de Barberà del Vallés, Ball de Bastons de Masquefa, Nans del Poble-Sec, Gegants Seny i Rauxa, Gegants de la Universitat Autònoma de Barcelona i Pep la Guineu.

Tots ells desfilen amb les figures de l’entitat hospitalenca Drac d’Or, com el Nomar, els Déus de l’Olimp i el Pegàs.