La Biblioteca de Bellvitge ha dut a terme l’activitat “Llibres Vius” que dona veu a persones migrades del barri per fomentar l’empatia i trencar prejudicis sobre totes aquelles persones migrades que van perdre els seus vincles, la seva llengua i els seus costums.

Durant unes hores a la Biblioteca de Bellvitge no es ve a llegir, es ve a escoltar. Tornen els llibres vius a l’Hospitalet, una iniciativa on els protagonistes són les persones i les seves vivències. 

Aquesta iniciativa neix amb l’objectiu de donar a conéixer les històries de les persones nouvingudes de Bellvitge, igual que tots els veïns i veïnes que van arribar fa 60 anys, amb la creació del barri.

Cada persona explica el seu propi relat

En petits grups i en un entorn segur, les persones que han patit un dol migratori esdevenen un llibre obert per explicar la seva història.

L’activitat, inspirada en el projecte internacional de la Biblioteca Humana, ha donat l’oportunitat d’escoltar a 7 llibres vius diferents.