Les associacions de famílies d’alumnes (AFAs i AMPAs) dels barris de Bellvitge i Gornal s’han tornat a unir per celebrar la segona edició de la jornada Primavera 360, una iniciativa comunitària que enguany ha posat el focus en la diversitat funcional als centres educatius.
L’esdeveniment va tenir lloc al Parc de Bellvitge i va oferir activitats lúdiques i recreatives per als més petits i petites, i espais de reflexió. L’objectiu era fer visible aquesta realitat, que cada cop és més present a les escoles. Durant la celebració també es van demanar més recursos que permetin implementar una inclusió real i efectiva dels alumnes amb discapacitat.
Durant la jornada, diverses entitats del barri van oferir tallers i activitats, incloent-hi jocs esportius, espais creatius i propostes culturals. Un dels moments destacats va ser la taula rodona organitzada pel Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil (CSMIJ), sota el títol ‘Com acompanyem la diversitat i com podem fer-ne pedagogia?’, on famílies i professionals van poder compartir eines i reflexionar plegats sobre els reptes de l’educació inclusiva.
Vanessa Márquez, portaveu de les AFAs i AMPAs de Bellvitge-Gornal, va expressar la preocupació de moltes famílies: “Els col·legis no tenen recursos per poder abastar tantes problemàtiques i creiem que és un tema que s’ha de donar visibilitat, conscienciar a la família, i sobretot ser molt empàtics amb les famílies que sí tenim canalla amb discapacitat.”
Márquez també va denunciar la manca de suport institucional per fer efectiva la inclusió: “Parlen d’una llei d’inclusió que no li donen suport amb recursos i que per tant és molt difícil d’implantar als centres ordinaris, i les famílies ens veiem desemparades totalment.”
Amb aquesta jornada, les famílies de Bellvitge i Gornal han volgut posar de manifest que la inclusió no pot ser només un principi teòric, sinó que ha de comptar amb suports reals per garantir el benestar i l’equitat educativa de tot l’alumnat.