La Coordinadora Sardanista de L’Hospitalet ha organitzat a la Plaça Sant Jordi, una ballada de sardanes, dins dels actes la Festa Major dels Blocs Ciutat Comtal. Tant els balladors experimentats com els que han volgut gaudir de la música de la cobla com a espectador, han participat de la tradicional ballada de sardanes que s’ha organitzat coincidint amb el dia de la Mercè.
La Mercedes Gómez, veïna de Bellvitge ha volgut venir a la ballada de sardanes de les Festa Major del Blocs Ciutat Comtal, “vaig arribar a L’Hospitalet amb 17 anys, l’Emili Salas tot un referent de les sardanes a la ciutat, em va ensenyar a ballar i fins avui, m’encanta”.
La Maria Jose Aguilera, ha explicat que “quan era jove volia aprendre i no va poder ser, ara m’agrada venir a les ballades de sardanes, pot ser que algun dia m’animi a provar”.
La Festa Major dels Blocs Ciutat Comtal continua fins diumenge 27 de setembre amb un programa ple d’activitats per a tots els públics. Un dels actes més populars i emotius del programa és el sopar de germanor que se celebra dissabte, i que uneix als veïns de sempre amb els que van marxar i els que acaben d’arribar.
Encarna Chorba, de la Comissió de Festes de Blocs Ciutat Comtal, ha assenyalat que “hi ha molta gent que ja no viu aquí i baixa al sopar de germanor per poder seguir tenint contacte amb els seus veïns de tota la vida. La plaça Sant Jordi, es transforma en un poble”.
Les havaneres i l’espectacle de foc, posaran el punt final diumenge a una festa major, modesta, però que aconsegueix la implicació de tot el barri.