Ara fa onze anys va néixer a L’Hospitalet, ASSAT 50 que volia donar la mà a persones aturades de més de 45 anys que veien com el mercat laboral es tancava gairebé de forma definitiva per a ells. Veníem de la crisi del 2008 que havia deixat una empremta en forma de persones aturades que després d’una llarga vida laboral es veien al carrer i sense possibilitats de trobar una altra feina.
Assat 50 va rebre un local a Santa Eulàlia on es reunien els fundadors i les persones aturades tot buscant una solució. A L’Entrevista de l’Informatiu hem parlat amb la Maria Hilda López, presidenta d’Assat 50. Ha dit que “fem un balanç molt positiu dels nostres primers onze anys. Ho celebrem ara i no als deu anys perquè vam ser onze les persones que vam posar en marxa l’entitat”.
Moltes persones han trobat feina gràcies a Assat 50
Maria Hilda López s’ha felicitat de “les 920 persones que han trobat feina des de la nostra associació. Aquest és el nostre màxim orgull perquè cal reivindicar el talent i l’experiència, un valor que tenim a Assat 50”.
Dimecres, 22 d maig, celebraran l’aniversari amb una festa al Centre Cultural Collblanc la Torrassa. López ha explicat que “serà un acte senzill on ens reunirem, tallarem un pastís, parlarem de la nostra història i on és obert a tothom que hi vulgui venir”.