El Festival Acròbates arriba a la divuitena edició amb quatre exposicions que exploren la poesia des de diferents disciplines artístiques. Es tracta de la mostra de foto-poesia “Tattoo” i la col·lecció de peces ceràmiques “Acróbatas de la vida”, l’exposició central “Monstres” i la mostra d’il·lustracions poètiques “No haver-te conegut seria terrible”.
“Tattoo” i “Acróbatas de la vida”, al CC La Bòbila
Alguns dels clients reals de diferents estudis de tatuatge de la ciutat són els protagonistes l’exposició de foto-poesia “Tatoo”. Una quinzena de retrats, tots ells en localitzacions de L’Hospitalet, fets en blanc i negre per donar tot el protagonisme a l’essència de cada persona i els tatuatges que llueixen.
Segons la fotògrafa Teresa Canturri, “normalment a les fotos dels estudis de tatuatge només s’hi veu un tros de cama o un tros de braç, sembla que sigui una carnisseria. Per això em vaig proposar que les persones en formessin part de les fotografies i retratar també la seva ànima i la dels seus tatuatges”.
A més, cadascun dels retrats s’acompanya de poesies Soraya Pereña. Versos que imaginen les històries personals que s’amaguen darrera de cada escena.
Així, explica que “m’he deixat endur per allò que em suggeria cada fotografia per poder inventar històries. En alguns casos m’he fixat en la personalitat de l’individu, en el tatuatge en sí o en l’entorn. Trobem poesies amb missatge feminista, socials o d’amor i desamor,
I de la foto-poesia a la ceràmica de l’exposició “Acróbatas de la vida” de l’artista multidisciplinària Nevenka Pavic. Peces com gerros o cantis que ens transporten als orígens de l’ofici de la terrisseria, decorades amb mosaics i motius naturals.
Objectes que prenen un aspecte antropomòrfic per posar al centre les persones i els seus equilibris vitals. I és que la mostra és una reflexió sobre les acrobàcies de la vida diària a través d’un diàleg entre les qüestions terrenals com l’amor o el sexe i els aspectes més místics i ancestrals de l’ésser humà.
Per Pavic, “les peces parlen de la vida, del temps o de l’amor, coses amb què topem en el nostre dia a dia. També hi ha referències místiques de cultures antigues i precolombines que potser amb aquesta vida tan ràpida i instantània hem anat perdent”.
Les dues exposicions es podran visitar al Centre Cultural La Bòbila fins el 24 de novembre.
“Monstres”, l’exposició central del Festival Acròbates
Una altra de les exposicions en el marc del Festival Acròbates és la que acull l’Auditori Barradas. Es tracta de “Monstres”, que fins el proper 26 de novembre reuneix diferents peces d’art visual, instal·lacions i fotografies realitzades per membres del projecte TPK d’Art i Pensament Contemporani.
Obres que es combinen amb una selecció poètica d’autors que en algun moment han estat censurats, com Federico García Lorca, Gloria Fuertes, Miguel Hernández o Charles-Pierre Baudelaire. I és que la mostra neix com una crítica sobre la manca de llibertat d’expressió i la censura, precisament un dels temes que centren aquesta edició del Festival Acròbates.
“No haver-te conegut seria terrible” amb obres de Lluís Cadafalch
El Centre Cultural Santa Eulàlia acull l’exposició del pintor i il·lustrador Lluís Cadafalch “No haver-te conegut seria terrible”. Un recopilatori de micro-poemes, frases o petits textos de diferents autors contemporanis que li han servit d’inspiració per a fer il·lustracions inèdites.