Comença la competició! El concurs de cançons originals en català coproduït per La Xarxa i RTVCardedeu engega les seves semifinals. La primera de les fases classificatòries es podrà veure en directe a Televisió L’H aquest dissabte 14 de desembre a les 22 hores i després a la plataforma La Xarxa+.
D’aquesta primera semifinal sortiran els 6 primers finalistes del concurs, d’un total de 14. Els representats de L’Hospitalet, la banda Fuinha, hauran d’esperar a la segona semifinal que tindrà lloc el dissabte 21 de desembre, també a les 22 hores. De la segona sortiran 6 semifinalistes més i finalment, quan acabi el programa, els artistes i grups que no han passat de fase, tindran una nova oportunitat.
El teu vot compta
El mateix dia 21, un cop acabat el programa, s’obrirà la votació del públic a www.opfest.cat per poder repescar dos concursants que no han arribat a la final. Les votacions romandran obertes fins al 25 de desembre a les 23.59 hores, i els dos repescats completaran la llista dels 14 finalistes que participaran en la gala final de l’11 de gener.
En total hi participen 33 televisions catalanes, representades per artistes vinculats a la ciutat, amb cançons que abasten una gran varietat d’estils, des de cançons d’arrel fins a músiques més urbanes, passant també pel pop o el rock.
Coneix a Fuinha, la banda que representa a L’H
Els representants de L’Hospitalet són Fuinha, una banda que va començar fa 27 anys tocant un rock intens. La cantant del grup, Paula Sendim, explica que en aquella època a l’escena de Barcelona hi havia bastants grups que feien el mateix que ells.
La banda va estar uns quants anys tocant i va guanyar el premi Sonimag que els donava els recursos per gravar un disc. Malauradament, aquest es va quedar en un calaix i la banda va cessar la seva activitat. Fa menys temps, la banda es va reunificar amb amb l’hospitalenc del grup, Marc Borrego, per a qui és un regal poder unir la seva passió de tocar la bateria i representar la seva ciutat.