L’IndieDevDay és la trobada de referència per al sector dels videojocs independents. Durant tres dies, del 27 al 30 d’octubre, tant professionals com jugadors i públic general, poden testejar a La Farga prop de 190 noves creacions així com conèixer 150 estudis professionals.

L’Studio Koba, per exemple, ha presentat en primícia, i simultàniament amb el Japó, una demostració del videojoc Haneda Girl. L’spin-off de Narita Boy, un joc arcade de plataforma ple d’acció.

El David Flores, un dels programadors d’Studio Koba, ha explicat que aquest saló és “una oportunitat de posar a prova el joc i saber si alguna cosa falla per tal de fer millores abans de l’estrena definitiva. Per a nosaltres és molt important que el joc sigui divertit i s’entengui fàcilment”.

De fet, en el primer dia de l’IndieDevDay només han tingut accés els mitjans de comunicació, els professionals i els inversors. Amb la qual cosa molts dels jugadors d’aquestes demostracions eren també creadors i les seves valoracions han estat molt ben rebudes.

El director del saló, Daniel Santigosa, ha explicat que malgrat el moment difícil en què es troba la indústria del videojoc, aquí el que més es valora és la llibertat creativa: “els videojocs independents és diferencien per tenir un esperit més cultural, més enllà de l’entreteniment. A més, hi ha més creativitat tant en les mecàniques com en les històries”.

També ha estat present l’estudi barceloní Nomada Studio. Que després de l’èxit de Gris, estrenarà el pròxim 15 d’octubre el joc Neva. Segons el Roger Mendoza, un dels fundadors de l’estudi, “el que més crida l’atenció és l’estil i la música. Cuidem molt els detalls i volem que el joc sigui una experiència audiovisual”.

Durant el cap de setmana el saló obrirà les portes també a jugadors, famílies i públic general.