Seafood la major fira comercial del sector dels productes del mar del món ha obert avui les seves portes a Fira Granvia. Més de 2100 empreses de 87 països exposaran les seves innovacions més recents en productes del mar, frescos, congelats, enllaunats processats i envasats.

És tracta d’un punt de trobada mundial per a proveïdors, supermercats, restaurants, hotels i empreses de càtering. És el cas de l’empresa catalana PasaPesca, que es dedica a la venda de producte congelat i enguany celebra els seus 50 anys d’existència.

Marc Pauner, de PasaPesca, ha explicat que “és una empresa familiar que es dedica a la venda de peix congelat a tot el món, sobretot a la península. En aquesta fira presentem un format nou per la venda en supermercats”

L’empresa Riofrío presenta el primer caviar certificat ecològic del món. Elaborat sense conservants gracies a les condicions naturals d’una petita zona de la muntanya de Granada.

Lea Falloud, de Riofrío, ha assegurat que “e nostre producte té la certificació ecològica, no hi ha bórax un additiu que tenen tots els altres caviars. A més als esturions poden nedar amb llibertat i el seu menjar es ecològic també”.

La preocupació pels aranzels de Trump present a Seafood

La guerra aranzelària iniciada per Trump també estar present a Seafood. Des de Viciunai Group líder mundial de surimi i un dels principals productors de peix i productes del mar a Europa, han assegurat que hi ha preocupació entre els empresaris  davant la nova política aranzelària dels Estats Units.

Juan Guitar, director general de Viciunai Group, ha assenyalat que “el tema dels aranzels ens té preocupats perquè no sabem que passarà. Els americans compren molt salmó de Noruega nosaltres  som un gran processador de salmó i ara amb els aranzels no sabem com anirà tot”.

Aquest any la fira Seafood se centra en la sostenibilitat, l’aqüicultura, les estratègies empresarials i el màrqueting. El programa aborda qüestions com la descarbonització, l’envasament sostenible i l’evolució de l’aqüicultura.