Fomentar el respecte per l’ecosistema i potenciar l’interès dels infants pel parc metropolità més proper al seu centre educatiu, aquest és un dels objectius de la nova activitat de la jugateca ambiental del parc de les Planes. Els alumnes d’I5 de l’Institut Escola Puig Gairalt han estrenat aquesta activitat del programa “Compartim un futur”: coneixem la jugatecambiental”, una activitat del Servei de promoció de parcs i platges de l’AMB.
Robert Vidal president i educador de l’Associació Bosc de Llum, que dinamitza l’activitat, ha dit que volen que els infants s’apropin al seu parc i connectin amb la natura tot veient els arbres i els animals que s’hi troben.
Helena Borrull mestra i Coordinadora de la Comissió de Sostenibilitat de l’Institut Escola Puig i Gairalt creu que “és una iniciativa que surt de la necessitat que la canalla estigui en un entorn verd ja que hi ha una mancança de sortides i necessiten deixar les pantalles”.
Un dels objectius també és conèixer aquest espai perquè els infants puguin tornar amb les seves famílies
I que diuen els nens?. L’Avlin Vera alumna d’I5 de l’Institut Escola Puig i Gairalt i els seus companys Pau Lagos i Lea Calvo han explicat que “hem passejat pel bosc buscant animals, hem vist mapes per venir-hi i hem jugat amb moltes coses i per això ens encanta venir al parc de les Planes.



