Una quinzena d’alumnes de l’Institut Bellvitge participen al programa d’aprenentatge i servei d’assistents lingüístics. Un cop a la setmana visiten escoles de primària del barri i col•laboren amb el mestre durant les classes d’anglès.

És el segon any que estudiants de l’Institut Bellvitge participen d’aquesta experiència d’aprenentatge i servei d’assistents lingüístics. Es tracta d’una iniciativa que, com els mateixos estudiants expliquen, recomanen molt a d’altres alumnes perquè més enllà d’aprendre anglès, et permet posar-te a la pell d’una professor i veure com es comporten els alumnes de primària.

Laura Moragues, professora anglès Institut Bellvitge, assegura que “l’objectiu és promoure el coneixement de l’anglès però també educar en valors. Els alumnes han de tenir un nivell excel•lent d’anglès, però també han d’adquirir un compromís amb l’escola i els alumnes. Treballen a més, entre d’altres qüestions, la responsabilitat, la puntualitat i es crea un vincle amb els nens de primària”.

Els assistents lingüístics col•laboren amb els professors, sobretot, per poder treballar amb grups més reduïts. A més, el programa també permet teixir relacions entre els diversos centres educatius del barri.

L’Elisabet García, és mestra d’anglès Escola Ramon Muntaner, i assegura que l’ApS “permet treballar sobretot la competència comunicativa de la llengua anglesa, fa que els nens estiguin més motivats i ens permet treballar en petits grups, i es crea un vincle entre l’escola i l’institut”