El saló Alimentaria & Hostelco comptarà amb la participació del voltant de 3.200 empreses expositores, que ocuparan 100.000 m² nets i 7 pavellons, la pràctica totalitat del recinte Gran Via de Fira de Barcelona. El certamen espera superar els més de 100.000 visitants professionals, reafirmant el seu lideratge com a principal plataforma impulsora de negocis, internacionalització i networking.
La pròxima edició, que se celebrarà del 18 al 21 de març, desplegarà un programa d’activitats que abordarà els principals reptes i desafiaments que té per davant la indústria alimentària quant a innovació, digitalització i internacionalització dels seus mercats. Més de 350 sessions, entre ponències, taules rodones, congressos i demostracions en les quals intervindran al voltant de 700 experts de primer nivell.
Paral·lelament The Alimentaria Hub reunirà més de 200 experts en gestió, emprenedoria i màrqueting. Els seus debats i ponències se centraran en noves tendències del mercat, amb èmfasi en la sostenibilitat, la salut i benestar i la internacionalització. Destaquen sessions com les que protagonitzaran el xef hospitalenc Ferran Adrià i el nutricionista i influencer Carlos Ríos, l’exposició dels 300 productes més innovadors del saló (Innoval), les solucions que proposen 14 startups cridades a revolucionar el sector de l’alimentació i l’hostaleria, i el XIV Congrés Internacional de la Dieta Mediterrània.
Aposta pel canal Horeca
Alimentaria & Hostelco donarà un especial protagonisme al canal Horeca, propulsat per la celebració conjunta de tots dos esdeveniments. En aquest sentit, s’estrenaran The Horeca Hub, Coffee, Bakery & Pastry Taste&Talks, i Restauración en Colectividades Meeting Point, tres àrees de divulgació de continguts adreçats específicament als sectors de la restauració, el food service i l’hostaleria, que se sumen a altres tres orientades a la resta de la indústria d’alimentació i begudes.
Aquest nou espai albergarà més de 150 iniciatives, incloent-hi demostracions de cuina, ponències i concursos. Entre elles, destaquen els showcookings a càrrec de xefs ‘estrellats’ com Joan Roca, Quique Dacosta, Oriol Castro, Eduard Xatruch, Elena Arzak, Diego Schattenhoffer, Ramon Freixa, Alvaro Salazar, Xavier Pellicer o Rafa Zafra, que se centraran en el “Sabor del Mediterrani”, entorn de la tradició gastronòmica de la regió. A més, serà l’escenari de lliuraments de premis i concursos com a Cuiner de l’Any, Cambrer de l’Any i Millor Steak Tàrtar.
El certamen tindrà un nou sector dedicat al cafè, el forn i la pastisseria, en el qual es desenvoluparan nombrosos tastos, demostracions i ponències a càrrec de pastissers, forners i baristes top, com ara Oriol Balaguer, Daniel Jordà i Enric Badia, juntament amb les campiones del món de latte art Carmen Clemente i Manuela Fensore. També es disputarà la final nacional del Campionat Mundial de Pizza Napolitana.
El saló acollirà, així mateix, una àrea exclusiva vinculada a la restauració social i de col·lectivitats amb una zona d’activitats dirigides als professionals d’aquest segment de la indústria, en la qual tindrà lloc el VI Congrés de Restauració Col·lectiva.
The Olive Oil Bar, un espai selecte de tast autoguiat d’un centenar d’olis d’oliva verge extra (AOVE) espanyols, tornarà a ser un dels més concorreguts i atractius d’Alimentaria&Hostelco. En aquesta edició, comptarà amb el patrocini de #alimentosdeespaña -que exposarà els millors olis d’oliva verge extra de la campanya 2023/24 premiats pel Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación- i de CaixaBank.
Per part seva, en l’àrea Organic Market & Trends, amb el suport de FIAB, tindran lloc una vintena d’activitats sectorials i presentacions comercials orientades en el potencial dels aliments de producció ecològica.