Un grup d’usuaris del transport adaptat de L’Hospitalet han manifestat diverses queixes en relació al servei que dona la nova empresa adjudicatària, Transports CIutat Comptal, des de l’1 d’octubre.
Els usuaris es queixen perquè creuen que la nova empresa no dona els mateixos serveis que l’anterior. La seva queixa se centra en una carta que L’Ajuntament de L’Hospitalet va enviar a aquests usuaris en què informava que a partir de l’1 d’octubre començava un nou contracte de servei de transport adaptat amb les mateixes condicions que l’anterior però sense la prestació del servei de transport escolar i sanitari.
Els usuaris no tenen clar si poden demanar el transport adaptat, per exemple, per anar a una visita mèdica o per portar-los a un centre educatiu, un servei que abans sí es donava.
Entre els afectats es troben famílies amb fills amb diversitat funcional, persones amb mobilitat reduïda i gent gran que necessita aquest transport per poder desplaçar-se al seu hospital de referència.
David Chica, president de l’Associació Udiverso, ha explicat que els han enviat aquest document “que no explica què serveis podem demanar quan truquem. Tenim una situació d’incertesa per la manca d’informació i no sabem com gestionar-lo”.
Olga Pérez, mare i filla de dos usuaries d’aquest servei i explica la dificultat de viatjar en transport privat amb les dues. “Jo no puc agafar un vehicle privat per anar amb la meva filla, amb diversitat funcional, i la meva mare, amb alzheimer. Les dues van en cadira de rodes i la complicació és doble. El que volem es que les prestacions que teníem abans les continuem tenint ara”, ha dit. no anar a menys”.
Una segona queixa està relacionada amb el servei d’atenció telefònica. “Truquem per demanar un servei de transport adpatat i no ens atenen o hem d’esperar massa”, diuen.
Maribel Pérez, mare d’un dels afectats, ha assegurat que “quan truques per demanar un servei poden passar hores per aconseguir que t’agafin el telèfon. No sé quin és el problema però mai tenim el transport adaptat quan ens fa falta”.
Des del PP de L’H, la seva portaveu, Sonia Esplugas, que ha recollit les queixes d’aquests usuaris, ha demanat a l’Ajuntament “que doni marxa enrere, i inclogui la prestació del servei de transport sanitari i escolar per a aquests col·lectius vulnerables, i doni resposta a les seves demandes”.
L’Ajuntament diu que es continuen donant els mateixos serveis
Fonts municipals han explicat que la nova empresa concessionària del transport adaptat continua donant els mateixos serveis que es donava fins a l’1 d’octubre. Aquest servei inclou el transport escolar i sanitari, amb excepció de les ambulàncies.
Les mateixes fonts reconeixen que els primers dies es van produir casos de confusió com a conseqüència de la redacció de la carta que es va enviar als usuaris, ja que donava lloc a malentesos i a pensar que alguns dels serveis ja no es podien sol·licitar.
El telèfon del nou transport adaptat és el 93 707 02 99