Alimentaria & Hostelco celebrarà, del 18 al 21 de març, una de les edicions amb més participació d’empreses i professionals internacionals de la seva història. De les 3.200 companyies expositores, 900 procedeixen de fora d’Espanya i un 25% dels 100.000 visitants previstos arribaran de més de 120 països, consolidant-se, així, com a plataforma referent europea del sector.
Els grans reptes i tendències de la indústria, com els aliments funcionals, la sostenibilitat i la IA, s’abordaran en més de 350 activitats i demostracions a càrrec de 700 prestigiosos experts i xefs.
Alimentaria & Hostelco abastarà set pavellons, la pràctica totalitat dels 100.000m² nets del recinte Gran Via de Fira de Barcelona. L’oferta expositiva d’Alimentaria es vertebrarà en 13 sectors: Intercarn (carn i derivats), Interlact (lactis), Expoconser (conserves), Restaurama (food service), Snacks, Biscuits & Confectionery (aperitius i dolços), Fine Foods (productes gurmet), Organic Foods (productes ecològics), Coffee, Bakery & Pastry (cafeteria, forn i pastisseria), Alimentaria Trends -que inclou els segments en auge Plant-Based, Vegan Foods, Free From (aliments sense al·lergògens), Functional Foods i Halal-, International Pavilions (una mostra representativa de l’oferta internacional a través de participacions agrupades), Lands of Spain (amb representació de tots els territoris d’Espanya), Grocery Foods (en el qual les grans marques demostren la seva força) i FoodTech (dedicat a l’equipament per a la indústria d’alimentació i begudes). Addicionalment, Alimentaria Premium, l’espai més exclusiu del certamen, acollirà a nou empreses selectes de l’alta gastronomia.
Per la seva part, el saló Hostelco reunirà equipament, productes, serveis i soluciones tecnològiques perquè els professionals de la restauració, hoteleria i col·lectivitats trobin novetats, idees creatives i propostes de formats innovadores de negocis.
Alimentaria & Hostelco, organitzada per Alimentaria Exhibitions, societat de Fira de Barcelona, espera rebre 100.000 visitants professionals, el 25% internacionals de més de 120 països, consolidant el seu lideratge com a plataforma impulsora de negocis, internacionalització i networking.
El concurs Cambrer de l’Any, en el marc d’Alimentaria, tindrà representació de L’Hospitalet amb la participació de l’Albert Ureña, cambrer del restaurant Sucapa.
Aquest prestigiós certamen, nascut ara fa cinc anys, està dedicat als professionals de sala residents a Espanya i es basa en la necessitat de valorar i reconèixer el treball de maitre, bàrman, sommelier, cap de rang, ajudant, entre d’altres.
Quatre concursants, entre ells Albert Ureña, s’han classificat per a la final després de passar per rigoroses proves i seran avaluats per un jurat expert el proper dia 21.