‘La sort està tirada’, els participants en la categoria Metròpolis ja han enviat les seves propostes al Festival de Curtmetratges de L’Hospitalet. I des de l’organització estan molt contentes ja que, dels 58 grups inscrits inicialment, 34 han aconseguit entregar la seva proposta.

La categoria Metròpolis del festival és tot un repte, els participants han hagut de crear un curtmetratge en només 48 hores. A més, estaven en l’obligació de transmetre un missatge referenciat als drets humans o als Objectius de Desenvolupament Sostenible, tal com les bases anticipaven. Així mateix, les condicions no acaben aquí.

Les tres premisses a seguir

Els participants també han hagut de seguir tres premisses sorpresa que es van donar durant la presentació del festival a l’Auditori de les instal·lacions de IFP Planeta a L’Hospitalet.

Enguany, en primer lloc en el curtmetratge ha d’aparèixer, ja sigui en imatge, text o argument, la ciutat de L’Hospitalet de Llobregat, tenint relevància i pes en el desenvolupament de la història. 

Respecte a les accions, el algun moment del curtmetratge ha d’apareixer alguna persona cosint.

I per últim, s’ha de fer referència a l’expressió ‘tot això, abans era camp’.

Ara què passa?

Una vegada els grups participants han entregat les seves obres mitjançant el web del festival, els organitzadors determinaran si el curt compleix i s’adequa al tema principal i a les premisses donades. Després, un jurat determinarà els curts guanyadors.

Cal tenir en compte que, tots els curts han de tenir una durada màxima de 5 minuts, que les obres que no estiguin realitzades en català o castellà, hauran d’estar subtitulades en un d’aquests dos idiomes i que els creadors i participants han de ser menors de 35 anys.

Entrega de premis

L’entrega de premis del Festival de Curtmetratges es farà el 8 de novembre als Cinemes Fílmax Gran Vía. El primer premi consisteix en 1000€ en metàl·lic JIS, una subscripció anual a la plataforma de cinema FILMIN, un txec regal de 600€ per utilitzar a l’empresa AVISUAL PRO en lloguer de material audiovisual i un guardó.  També s’atorgarà un premi a la millor fotografia, al millor guió i un altre del públic entre d’altres.