Entrevista de L'Informatiu - Miguel García Reproduir video

12/12/2018 Entrevista de L'Informatiu - Miguel García

portaveu del grup municipal de Ciutadans

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 11-12-2018

    11-12-2018

    Veins - Entrevista amb els Amics del Ferrocarril de L'Hospitalet

    I també aniversari de la Unión Extremeña i les activitats del Club Scrabble L'H

  • Video: 07-12-2018

    07-12-2018

    Batecs 7 des - Bertomeu Garau. "Un viatge nostàlgic al volant d'un Mini"

    Col·leccionista i mecànic, ens mostra els seus cotxes i la diferència amb el vehicles actuals

  • Video: 05-12-2018

    05-12-2018

    Aula L'H 5 des - STEAM als instituts Bellvitge i Eduard Fontseré

    I el nou pati de l'escola La Carpa

  • Video: 04-12-2018

    04-12-2018

    Veïns - Entrevista amb el director d'orquestra Antoni Ros Marbà

    I Dia dels Drets dels Animals i Iniciativa 2000

  • Video:

    Entrevista de L'informatiu - Sònia Esplugas, presidenta PP L'H

    Notícia de L'Informatiu

  • Video: 03/12/2018

    03/12/2018

    Se celebra la fira de l'oli d'oliva a L'Hospitalet

    Noticia de LHDigital

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 12. 04. 2018

Les motos també hauran de dur un distintiu de qualitat ambiental

Les més antigues i contaminants no podran circular el dies de mota pol·lució

Com ja succeeix amb els cotxes, partir del desembre també les motos hauran de dur un distintiu de qualitat ambiental i, fins i tot, les motes més antigues i contaminants no podran circular en l'àrea delimitada per les Rondes quan es decretin episodis d'alta pol•lució. La mesura, però, no serà planament efectiva fins l'any 2020.  

En funció dels anys i el cubicatge de la moto, caldrà una etiqueta concreta. Per saber quina li correspon a cada moto, cal introduir la matrícula al web de la dgt i recollir-la a les oficines de Correus, al preu de 5 euros.

Les motos d'abans de 2003, al voltant d'un 40% del parc actual, no podran circular en el perímetre interior delimitat per les Rondes quan es registri un índex de diòxid de nitrogen elevat.

Aquesta mesura ja ha generat cert debat entre els conductors i els concessionaris de motos. Així, Jesús Aguilar, co gerent de Power Motos, de Santa Eulàlia, creu que "pot anar bé per moure el sector amb la compra de vehicles nous i la renovació del parc, però per una altra banda també cal tenir en compte que hi haurà clients que hauran de canviar de moto i potser no podran fer front a aquesta despesa".

Juan Guerra, també co gerent de Power Motos, ha puntualitzat que "hem de ser conscients tots que cal reduir el nivell d'emissions contaminants i que un primer factor és tenir un vehicle més sostenible".

També hi haurà un distintiu de 0 emissions, focalitzat en les motos elèctriques. Els professionals confirmen que aquests vehicles són més sostenibles i menys contaminants, però reclamen que l'Administració faciliti prou punts de recàrrega a les ciutats i un pla d'ajudes estatals.

Segons Juan Guerra, cal tenir en compte que "els vehicles elèctrics son ara com ara una mica més cars que el de benzina i aquest diferencial l'hauria de cobrir l'Estat amb una mena de pla PIVE".

Les restriccions ambientals per a les motos en dies de molta contaminació entraran en vigor al desembre, però no serà del tot efectiva fins 2020. Les motos clàssiques podrien gaudir d'un tractament especial pel que fa a aquesta normativa, però mai en dies de contaminació extrema.

Els conductors de motos que es desfacin d'un vehicle antic i contaminant també es podran beneficiar de la T-Verda de transport metropolità i podran viatjar de forma gratuïta durant 3 anys.