Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 15-11-2017

    15-11-2017

    El Nadal arriba als mitjans de comunciació - 1a part

  • Video: 14-12-2017

    14-12-2017

    Nova botiga integral Honda a la ciutat

    Notícia de L'Informatiu

  • Video: 13-12-2017

    13-12-2017

    Aula L'H 13 des. - Estudiar i ser esportista d'elit. Parlem amb la Nicole Márquez, la Sara Gallego i la Nora Galve

    I també, el servei educatiu del centre d'art Tecla Sala

  • Video: 13-12-2017

    13-12-2017

    Clip Aula 13 des - A mi m'agrada. L'Helena i la Lluna (Tecla Sala) ens recomanen llibres

  • Video: 13-12-2017

    13-12-2017

    Premis Taller Còmic sobre Drets Humans

    Notícia de L'Informatiu

  • Video: 13/12/2017

    13/12/2017

    Alumnes de sisè del Pere Lliscart fan Els Pastorets

    Notícia de L'Informatiu

C's fa una crida a omplir les urnes per assolir una "Catalunya de tots"

El número 2 per Barcelona, Carlos Carrizosa, ha visitat Bellvitge

El Nadal arriba a Collblanc-la Torrassa

Dansa, cant coral, teatre o esports entre les activitats que s'han preparat

Andrea Levy: "Per culpa del procés, s'ha invertit menys en política social"

La número 2 per Barcelona del PP visita el Mercat de Bellvitge

Més operació fred a L'H

Fins el 20 de desembre

La família de Pedro Álvarez segueix demanant justícia

Acte en record del jove assassinat ara fa 25 anys

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 15. 02. 2017

L'Ajuntament amplia els tràmits que es poden fer online

Per introduir la innovació digital a la gestió dels serveis públics

L'Ajuntament ha posat en marxa nous serveis a través de la Seu Electrònica, per internet. Entre les novetats es troba la Finestreta Única Empresarial Local, la introducció del sistema VÀLid i l'ampliació dels tràmits que es poden fer a través d'Internet.

El consistori aposta per millorar l'eficiència en la gestió i la relació amb la ciutadania i per fer servir les noves tecnologies per aconseguir-ho. L'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC), ofereix als usuaris un servei de gestió assistida per guiar-los en la utilització d'Internet per als tràmits i per accedir a la informació municipal.

En el període 2016-2019, l'Ajuntament invertirà 5.114.966 euros en innovació en les tecnologies municipals de gestió de tràmits, atenció a la ciutadania i gestió dels serveis públics. Al llarg de l'any passat es van realitzar 63.471 tramitacions a través de la seu electrònica.

Una de les novetats més destacades és l'adscripció de l'ajuntament a la Finestreta Única Empresarial (FUE) de l'Administració Oberta de Catalunya. Mitjançant el servei FUE local, l'Ajuntament permet la presentació telemàtica d'una sèrie de tràmits relacionats amb l'alta d'una activitat econòmica.

Aquests tràmits són: Comunicació prèvia ambiental municipal, comunicació prèvia d'obertura, comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient, declaracions responsable d'obertura i salut alimentària, sol•licitud d'informe previ en matèria d'incendis, canvi de titularitat d'activitats, llicència ambiental i sol·licitud d'informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats.

També es posa al servei de la ciutadania un nou sistema d'identificació d'usuaris i signatura, més fàcil i ràpid de fer servir, per poder fer alguns tràmits a la seu electrònica i la carpeta ciutadana.

A partir d'ara les webs municipals permeten utilitzar el sistema VÀLid, de l'Administració Oberta de Catalunya que pot accedir als sistemes d'identificació que els ciutadans poden emprar per relacionar-se amb l'Ajuntament i dóna solució als problemes d'utilització dels certificats digitals.

Entre aquests sistemes d'identificació hi ha l'idCAT Mòbil, un mecanisme d'identificació i signatura electrònica orientat a la ciutadania basat en l'enviament de paraules de pas d'un sol ús al mòbil, que faciliten l'ús per part de la ciutadania.

L'idCAT Mòbil és un sistema gratuït, segur, que no caduca en el temps i permet identificar la persona usuària i la signatura sense cap contrasenya ni PIN des de qualsevol telèfon mòbil, tauleta o ordinador. Tampoc no requereix la instal•lació de cap tipus de programari. L'Ajuntament de l'Hospitalet és entitat certificadora de l'idCAT Mòbil i de CATCert.

L'alcaldessa, Núria Marín, ha explicat que "l'objectiu és fer més fàcil la tramitació; volem donar atenció personalitzada al ciutadà i a les empreses que hagin de realitzar gestions sense que s'hagin de desplaçar per ser atesos de manera presencial. La tecnologia ens ajuda a fer moltes coses sense sortir al carrer".

La cap de Servei d'Atenció al Ciutadà, Àngela García, ha dit que "et donen un certiifcat que no has d'instal·lar al telèfon sinó que cada vegada que facis un tràmit amb l'Ajuntament t'envien una clau al mòbil per gestionar els tràmits".

Tràmits que es poden realitzar de manera telemàtica (PDF)