Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 26/06/2017

    26/06/2017

    Veïns de Leonardo da Vinci demanen que la reforma del carrer tiri endavant

    Noticia de L'Informatiu

  • Video: 26-09-2017

    26-09-2017

    En 5 minuts - Festa Major de Granvia Sud 2017

    La germanor veïnal n'és el més destacat

  • Video: 22-06-2017

    22-06-2017

    Concert de final de curs de l'EMMCA

    Notícia de L'Informatiu

  • Video: 22-06-2017

    22-06-2017

    Resum de l'entrevista a l'alcaldessa Núria Marín al programa 'Zoom In'

    Notícia de L'Informatiu

  • Video: 21/06/2017

    21/06/2017

    L'IES Bellvitge celebra els 40 anys

    Noticia de L'Informatiu

  • Video: 21-06-2017

    21-06-2017

    Zoom In - Entrevista amb l'alcaldessa de L'H, Núria Marín

    Repàs de l'actualitat local en l'equador del mandat municipal

Es crea una comissió tècnica per fixar el calendari de soterrament de les vies a L'H

Primera reunió a Madrid entre Ajuntament, Generalitat i Ministeri de Foment

Xavi Vila agafa el timó de la Unificación Bellvitge

L'objectiu és la permanència a Primera Catalana

Adéu a la sala 2 de la Salamandra

La mítica sala tanca aquest cap de setmana després de 21 anys

Noves afirmacions polèmiques del rector de Sanfeliu contra els gays i l'avortament

Durant la homilia a la seva parròquia del 24 de juny

Els veïns de Leonardo da Vinci demanen que la reforma del carrer tiri endavant

No s'oposen a que s'incorpori una zona de càrrega i descàrrega al projecte

El capità Dani Fernández signa la renovació per l'Hospi

Es marca com a objectiu retornar a la Segona B

  • L'Ajuntament amplia els tràmits que es poden fer online

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 15. 02. 2017

L'Ajuntament amplia els tràmits que es poden fer online

Per introduir la innovació digital a la gestió dels serveis públics

L'Ajuntament ha posat en marxa nous serveis a través de la Seu Electrònica, per internet. Entre les novetats es troba la Finestreta Única Empresarial Local, la introducció del sistema VÀLid i l'ampliació dels tràmits que es poden fer a través d'Internet.

El consistori aposta per millorar l'eficiència en la gestió i la relació amb la ciutadania i per fer servir les noves tecnologies per aconseguir-ho. L'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC), ofereix als usuaris un servei de gestió assistida per guiar-los en la utilització d'Internet per als tràmits i per accedir a la informació municipal.

En el període 2016-2019, l'Ajuntament invertirà 5.114.966 euros en innovació en les tecnologies municipals de gestió de tràmits, atenció a la ciutadania i gestió dels serveis públics. Al llarg de l'any passat es van realitzar 63.471 tramitacions a través de la seu electrònica.

Una de les novetats més destacades és l'adscripció de l'ajuntament a la Finestreta Única Empresarial (FUE) de l'Administració Oberta de Catalunya. Mitjançant el servei FUE local, l'Ajuntament permet la presentació telemàtica d'una sèrie de tràmits relacionats amb l'alta d'una activitat econòmica.

Aquests tràmits són: Comunicació prèvia ambiental municipal, comunicació prèvia d'obertura, comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient, declaracions responsable d'obertura i salut alimentària, sol•licitud d'informe previ en matèria d'incendis, canvi de titularitat d'activitats, llicència ambiental i sol·licitud d'informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats.

També es posa al servei de la ciutadania un nou sistema d'identificació d'usuaris i signatura, més fàcil i ràpid de fer servir, per poder fer alguns tràmits a la seu electrònica i la carpeta ciutadana.

A partir d'ara les webs municipals permeten utilitzar el sistema VÀLid, de l'Administració Oberta de Catalunya que pot accedir als sistemes d'identificació que els ciutadans poden emprar per relacionar-se amb l'Ajuntament i dóna solució als problemes d'utilització dels certificats digitals.

Entre aquests sistemes d'identificació hi ha l'idCAT Mòbil, un mecanisme d'identificació i signatura electrònica orientat a la ciutadania basat en l'enviament de paraules de pas d'un sol ús al mòbil, que faciliten l'ús per part de la ciutadania.

L'idCAT Mòbil és un sistema gratuït, segur, que no caduca en el temps i permet identificar la persona usuària i la signatura sense cap contrasenya ni PIN des de qualsevol telèfon mòbil, tauleta o ordinador. Tampoc no requereix la instal•lació de cap tipus de programari. L'Ajuntament de l'Hospitalet és entitat certificadora de l'idCAT Mòbil i de CATCert.

L'alcaldessa, Núria Marín, ha explicat que "l'objectiu és fer més fàcil la tramitació; volem donar atenció personalitzada al ciutadà i a les empreses que hagin de realitzar gestions sense que s'hagin de desplaçar per ser atesos de manera presencial. La tecnologia ens ajuda a fer moltes coses sense sortir al carrer".

La cap de Servei d'Atenció al Ciutadà, Àngela García, ha dit que "et donen un certiifcat que no has d'instal·lar al telèfon sinó que cada vegada que facis un tràmit amb l'Ajuntament t'envien una clau al mòbil per gestionar els tràmits".

Tràmits que es poden realitzar de manera telemàtica (PDF)