Resum Ple municipal - Març 2019 Reproduir video

27/03/2019 Resum Ple municipal - Març 2019

 

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 27/03/2019

    27/03/2019

    Resum Ple municipal - Març 2019

  • Video: 27-03-2019

    27-03-2019

    Ple Municipal març (4) - Mocions ERC, PP, PDeCAT i CUP-PA i precs i preguntes

  • Video: 27-03-2019

    27-03-2019

    Ple Municipal març (3) - Mocions PSC, C's i ICV-EUiA-Pirates

  • Video: 27-03-2019

    27-03-2019

    Ple Municipal març (2) - Dictàmens i mocions conjuntes

  • Video: 27-02-2019

    27-02-2019

    Resum Ple municipal - Febrer 2019

  • Video: 27-02-2019

    27-02-2019

    Ple Municipal febrer (5) - Mocions PP, PDeCAT i precs i preguntes

El CB L'Hospitalet acaricia la permanència a la LEB Plata

Supera amb facilitat al CB Tormes (80-49)

La mona, la tradició més dolça de la Setmana Santa

Els pastissers catalans esperen vendre unes 700.000 mones

Els poliesportius municipals obtenen un notable per part dels usuaris

El Complex Esportiu L'Hospitalet Nord compta amb una nova sala de fitness

L'Associació Benestar i Desenvolupament alerta de l'augment de la precarietat laboral

Amb més temporalitat, sous baixos i pitjors condicions de treball

La Confraria de la Virgen de la Amargura surt en processó

El pas ha recorregut els carrers de Collblanc-la Torrassa

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia politica 16. 01. 2019

Cs denúncia a l'Oficina Antifrau l'adjudicació del servei del 010 per part de l'Ajuntament

El govern municipal explica que es va acollir a un acord amb el servei de Barcelona pels seus bons resultats

El Grup municipal de Ciutadans ha presentat a l'Oficina Antifrau de Catalunya una denúncia sobre l'adjudicació, que considera il•legal, del servei del 010 per part de l'Ajuntament durant els anys 2015 i 2016. Afirmen que no es va convocar concurs públic, sinó que el servei es va prestar a través d'un acord amb l'Ajuntament de Barcelona. De la seva banda, el govern municipal assegura que es va optar per aquesta opció ja que el servei barceloní estava obert a d'altres municipis metropolitans i els oferia experiència i un servei de qualitat.

Segons Garcia, l'Ajuntament ha pagat 451.365,30 € al Consistori de Barcelona pel servei del 010 a través de reconeixements extrajudicials de crèdit, una fórmula administrativa per a pagar per serveis prestats sense que existeixi un contracte vàlid.

El portaveu de Ciutadans afirma que “el govern de Núria Marín s'ha acostumat a recórrer a aquest mecanisme excepcional que parteix d'un reconeixement de negligència en la gestió sense que ningú assumeixi responsabilitats i això és fruit d’anys sense oposició. No es pot seguir defraudant.

Garcia ha anunciat “més denúncies a l’oficina antifrau perquè que s’està produint un abús de la fórmula de reconeixements extrajudicials de crèdit. Hem comptabilitzat un centenar d’expedients en el que portem de mandat”

Des de finals de l'any 2016, l'Ajuntament ha adjudicat el servrei del 010 a l'empresa Atento Teleservicios España.

El govern municipal respon que la col·laboració amb Barcelona era la millor opció

Per la seva banda, el govern municipal ha explicat que la fórmula utilitzada per pagar el servei del 010 prestat a través de l'Ajuntament de Barcelona és l'adequat en una col•laboració entre administracions.

El tinent d'alcalde d'Hisenda, Manuel Brinquis, assegura que es va optar per aquesta opció ja que el servei del consistori barceloní es va oferir a d'altres municipis metropolitans. També afirma que l'Ajuntament no tenia prou experiència ni recursos tècnics ni humans per prestar per sí sol aquest servei amb eficàcia, i que col·laborar amb Barcelona era l'opció menys costosa.

Tot i això, aclareix, després que el ple municipal no aprovés l'acord amb Barcelona, l'Ajuntament va licitar la prestació del 010 amb els coneixements adquirits del servei barceloní.

D'altra banda, Brinquis explica que el mecanisme del reconeixement extrajudicial de crèdit és perfectament legal per pagar serveis prestats fora de licitació, i que és una fórmula habitual ja que els canvis normatius en la contractació pública i la manca de recursos humans de l'administració han alentit els processos de licitació.