Taquilla Inversa 18 juliol: Reproduir video

18-7-2019 Taquilla Inversa 18 juliol: "Johnny & Vienna", als Terrats en Cultura

També, nou disc de Lucas Masciano i visitem el Mizuwari Cocktail Bar

 

 

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 19-07-2019

    19-07-2019

    EMMCA Concerts 19 de juliol

  • Video: 18-7-2019

    18-7-2019

    Acústic Johnny & Vienna

  • Video: 18-7-2019

    18-7-2019

    Entrevista: Lucas Masciano presenta "12 lunas"

El Ple municipal debatrà el projecte d'ampliació de Fira Granvia

L'equip de govern una mofificació del Pla General Metropolità

L'Hospi dipositarà dilluns l'aval per ser present a la 2a B

Considera que la xifra a abonar correspon al deute només del Reus "B"

L'exposició 'Parèntesi?' compara L'H de la Guerra Civil amb la del primer franquisme

Produïda pel Museu de L'Hospitalet i el Centre d'Estudis

María Vicente lidera l'heptatló a l'Europeu sots-20

Sara Gallego debuta divendres als 400 metres tanques

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia cultura 07. 11. 2012

Alumnes del Mercè Rodoreda realitzen un mapa de la memòria històrica de L'H

Als treballs de recerca

Alumnes de l’Institut Mercè Rodoreda han començat a treballar aquest curs en un nou projecte de recerca: crear un mapa de la memòria història de L’Hospitalet treballant a partir de fonts primàries, ja siguin orals o documents d'arxiu. El projecte es realitza en col•laboració amb Can Riera-Espai de la Memòria Històrica.

El departament de Socials de l’Institut Mercè Rodoreda ja fa anys que orienta als seus alumnes de Batxillerat en fer recerques relacionades amb la reconstrucció de la memòria històrica. Enguany han donat un pas més i s’han sumat al projecte del Can Riera-Espai de la Memòria Històrica per realitzar treballs de recerca que aglutinats formin el mapa de la memòria històrica local.

Aquest mapa senyalitzarà diferents espais que es poden classificar en tres grans grups: espais de lluita, espais de resistència i espais de repressió. El mapa pot esdevenir un instrument útil per a la creació de rutes urbanes (itineraris pels espais de la ciutat). El període d’estudi va de 1931 a 1984 (2a República, Guerra Civil, Franquisme, Antifranquisme i transició).

Segons Rosa Aldabó, la professora que està al capdavant del projecte, la novetat és també que treballaran directament amb les fonts primària, ja siguin orals o documents d'arxiu. Prèviament s’analitzarà el context polític-social a partir de documents (informes, expedients, fotografies, hemeroteca) .

El projecte es va presentar en el marc de la XVII Trobada Pedagògica. La iniciativa servirà perquè els estudiants s’iniciïn en el procés metodològic de la recerca en fonts d’arxiu i la història oral. També servirà per establir relacions intergeneracionals que facilitin l’intercanvi d’experiències i la comunicació. Ara ja hi ha un grup de joves estudiants que hi treballen.

El projecte resta obert a la participació d'altres centres d’ensenyament secundari de la ciutat.