Taquilla Inversa - L'Auditori Barradas aixeca el teló amb Reproduir video

23-7-2021 Taquilla Inversa - L'Auditori Barradas aixeca el teló amb "Sopa de pedres"

També la periodista Helena Villar amb "Esclavos Unidos"

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 23-7-2021

    23-7-2021

    Entrevista: la periodista Helena Villar presenta "Esclavos Unidos"

  • Video: 23-7-2021

    23-7-2021

    Llibres: club de lectura Anticànons

  • Video: 23-7-2021

    23-7-2021

    Reportatge: El Castell de Bellvís, escenari de pel·lícula

  • Video: 21-9-2021

    21-9-2021

    Reportatge: L'H participa al festival Revela't

  • Video: 23-7-2021

    23-7-2021

    Districte Cultural: Bart Calero

  • Video: 23-7-2021

    23-7-2021

    Taquilla Inversa - L'Auditori Barradas aixeca el teló amb "Sopa de pedres"

    També la periodista Helena Villar amb "Esclavos Unidos"

  • Video: 16-9-2021

    16-9-2021

    Acústic: Joan Blau

  • Video: 16-9-2021

    16-9-2021

    Entrevista: Joan Blau presenta "Arrels de músic"

  • Video: 16-9-2021

    16-9-2021

    Districte Cultural: El Centre d'Art Tecla Sala, Fund. Arranz-Bravo i TPK comencen temporada de tardor

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia cultura 07. 11. 2012

Alumnes del Mercè Rodoreda realitzen un mapa de la memòria històrica de L'H

Als treballs de recerca

Alumnes de l’Institut Mercè Rodoreda han començat a treballar aquest curs en un nou projecte de recerca: crear un mapa de la memòria història de L’Hospitalet treballant a partir de fonts primàries, ja siguin orals o documents d'arxiu. El projecte es realitza en col•laboració amb Can Riera-Espai de la Memòria Històrica.

El departament de Socials de l’Institut Mercè Rodoreda ja fa anys que orienta als seus alumnes de Batxillerat en fer recerques relacionades amb la reconstrucció de la memòria històrica. Enguany han donat un pas més i s’han sumat al projecte del Can Riera-Espai de la Memòria Històrica per realitzar treballs de recerca que aglutinats formin el mapa de la memòria històrica local.

Aquest mapa senyalitzarà diferents espais que es poden classificar en tres grans grups: espais de lluita, espais de resistència i espais de repressió. El mapa pot esdevenir un instrument útil per a la creació de rutes urbanes (itineraris pels espais de la ciutat). El període d’estudi va de 1931 a 1984 (2a República, Guerra Civil, Franquisme, Antifranquisme i transició).

Segons Rosa Aldabó, la professora que està al capdavant del projecte, la novetat és també que treballaran directament amb les fonts primària, ja siguin orals o documents d'arxiu. Prèviament s’analitzarà el context polític-social a partir de documents (informes, expedients, fotografies, hemeroteca) .

El projecte es va presentar en el marc de la XVII Trobada Pedagògica. La iniciativa servirà perquè els estudiants s’iniciïn en el procés metodològic de la recerca en fonts d’arxiu i la història oral. També servirà per establir relacions intergeneracionals que facilitin l’intercanvi d’experiències i la comunicació. Ara ja hi ha un grup de joves estudiants que hi treballen.

El projecte resta obert a la participació d'altres centres d’ensenyament secundari de la ciutat.