Taquilla Inversa 17 gener - Entrevista i acústic Marcos Deker Reproduir video

17-1-2019 Taquilla Inversa 17 gener - Entrevista i acústic Marcos Deker

Carmen Sereno ens presenta, també, "Maldito Síndrome de Estocolmo"

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 17-1-2019

    17-1-2019

    Entrevista a l'escriptora hospitalenca Carmen Sereno

  • Video: 17-1-2019

    17-1-2019

    Acústic de Deker

  • Video: 17-1-2019

    17-1-2019

    Reportatge: L'H Strikes

L'Hospi viatja a Llagostera amb l'objectiu dels tres punts

En cas d'empat els riberencs s'endurien el gol average

Al Torrons Vicens CB L'Hospitalet només li serveix la victòria

Rep dissabte (20h) al líder, el Lucentum Alacant

L'Hospital de Bellvitge bat el rècord de trasplantaments de cor

L'any 2018 es van realitzar 25 intervencions

Inseguretat i neteja són els factors que més preocupen a la ciutat

El govern local presenta les dades del Baròmetre d'opinió pública 2018

Nou jutjat de primera instància a L'H

El nou espai permetrà descongestionar la resta de jutjats

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia cultura 30. 05. 2018

L'escola Charlie Rível presenta la cantata Mestre Furukawa

Els visiten representants de les ciutats de Aarhus i Adèlfia

L'escola Charlie Rível ha escenificat la cantata Les ensenyances del Mestre Furukawa. És el resultat de la feina que s'ha fet durant el curs en el marc del programa tàndem amb l'EMMCA. La representació ha comptat amb un convidats especials: representants de les ciutat d'Aarhus i Adèlfia que aquests dies aprenen com l'EMMCA treballa la cohesió social.

Les ensenyances del Mestre Furukawa és una cantata composada per un dels professors de l'Escola de Municipal de Música-Centre de les Arts, Joan Gerard Torredeflot. La cantata ens porta a un viatge que arriba fins al Japó, on les lletres de les cançons ens expliquen la història d'un mestre de música peculiar i entranyable, el mestre Furukawa. Les diferents peces de la cantata parlen d'algun aspecte pedagògic de l'aprenentatge dels instruments de corda fregada.

La cantata forma part del programa Tàndem de música que l'EMMCA desenvolupa a l'escola Charlie Rível. Fa unes setmanes la cantata es va estrenar a l'escola Ausiàs March, que també fa un programa Tàndem, i ara arriba a la Charlie Rível.

Segons la directora de l'escola Montserrat González, la cantata ha estat el fruit de la feina col•laborativa entre alumnes, professors i famílies. Les famílies han col•laborat amb els professors en la construcció de l'escenagrafia. Alguns alumnes han après les cançons i uns altres acompanyen tocant instruments.

La representació, a més, a comptat amb una visita molt especial: la de representants de les ciutats d’Aarhus (Dinamarca) i Adelfia (Itàlia) que aquests dies visiten L'Hospitalet per conèixer com treballa l'EMMCA la cohesió social.

L’Escola Municipal de Música-Centre de les Arts va ser reconeguda el passat juliol amb el segell URBACT Good Practice, per la creació d’espais reals de cohesió social a través del desenvolupament de les arts. L’actuació de l’EMMCA combina l’activitat extraescolar amb la intervenció en escoles de primària per fer arribar la pràctica artística a tots els sectors socials; ser motor de cohesió social i eina d’èxit escolar, i obtenir conjunts instrumentals de diversos estils musicals que reflecteixin la diversitat de la ciutat.

A través de la xarxa “Escoles de música per al canvi social”, les altres dues ciutats estudien el projecte de l’EMMCA per adaptar-lo i transferir-lo als seus municipis, la ciutat danesa d’Aarhus, amb la seva escola de música, i la ciutat italiana d’Adelfia, amb el projecte Musica in Gioco, amb l’objectiu comú de buscar l’impacte sobre la inclusió social i la millora del rendiment acadèmic. Es preveu que a la xarxa s’incorporin en un futur cinc poblacions europees més.

A més de l'escola Charlie Rível, la delegació de les dues ciutats europees també ha visita l'escola Gornal i l'Ernest Lluch.

Mestre Furukawa al Charlie Rível - Peça sencera from Televisió L'Hospitalet on Vimeo.