Destaquem Tots els vídeos El Torneig Júnior se celebrarà del 16 al 18 de desembreTot i els esforços, ha estat impossible trobar dates abans d'acabar la temporada 2021/2022 Merche García: "Espai públic, serveis socials i convivència i civisme són els temes més recurrents"La Síndica de L'H, a l'Espai de l'Entrevista de TV de L'Hospitalet Les obres de reforma de la plaça Espanyola començaran a mitjans de junyEl projecte reordenarà els usos de l'espai per millorar-hi la convivència i la mobilitat Les famílies de l'Estel Can Bori recapten diners per a les teràpies amb gossosAmb un concert, aquest diumenge, a favor dels nens amb una discapacitat intel·lectual 30è aniversari del Club de Dones Cegues de l'ONCE L'HUn grup d'ajuda mútua per compartir experiències de vida Pilots de l'exèrcit de l'aire a l'estrena de la pel•lícula Top Gun, als cinemes Filmax Gran ViaHan explicat la seva experiència en un avió de combat | Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 18. 01. 2022 La Saboga avala el projecte de bici metropolitana, però planteja milloresL'entitat ecologista creu que cal millorar la interconnexió dels carrils bici de les diverses ciutatsL’entitat ecologista La Saboga confia que el projecte AMBici, el servei de bicicletes que l’Àrea Metropolitana i TMB implantaran a finals de 2022 a 15 ciutats, també a L’H, permeti augmentar l’ús social de la bicicleta, com a mitjà de transport sostenible i saludable. Tot i així, reclama que els aparcaments no estiguin a la vorera i que els carrils bici més ben connectats entre si. La Saboga considera que un punt fort d’AMBici és que les 2.600 bicis elèctriques previstes inicialment, 350 a l’Hospitalet, seran compatibles amb el Bicing, de Barcelona, un aspecte que veïnes i veïns de l’Hospitalet que fan servir el servei de la capital catalana també creuen positiu. Raúl Rodríguez Díaz, president de La Saboga, creu que “la permeabilitat entre municipis és un avantatge claríssim perquè hi hagi bicis anat d’una ciutat a una altra”. I ha afegit que caldria “fer un esforç per interconnectar els carrils bici de dels diversos municipis, perquè, tot i que ja s’ha començat a fer, caldria fer-hi encara més incidència en aquest aspecte”. De la seva banda, Roger Jiménez Remacha, periodista freelance i usuari del Bicing, ha explicat que “si per motius de feina o qualsevol altre raó haig d’anar a l’Hospitalet i després a un altre lloc, llavors haig de deixar el Bicing i o bé agafar el transport públic o bé agafar la meva bici particular”, així que, segons que ha afegit, “poder fer servir la mateixa bici serà un avenç important”. AMBici també preveu la instal•lació de 250 punts d’estacionament a l'àrea metriopolitana, amb la proximitat al transport públic com a criteri prioritari. Segons La Saboga, aquests aparcaments haurien de ser a la calçada. Raúl Rodríguez Sánchez recorda que les ciutats encara estan pensades per al cotxe “i una condició trocal per anar canviant això seria que la bici li prengui espai públic al cotxe”. A l’Hospitalet, els compartiments BiciBox i els aparcaments en ‘U’ de la via publica també seran a l’abast. Els ajuntaments estudiaran possibles descomptes en el transport públic si es fan servir el servei AMBici. El tinent d’alcaldia de Convivència i Seguretat, Pepe Castro Borrallo, ha manifestat que la idea és que intermodalitat de fer un tram dels trajectes en bici i un altre tram amb transport públic “tingui incentius en l’ús del transport públic. I en aquest punt, la presència de TMB és un factor extraordinari”. La Saboga considera que la ciutadania que es mogui habitualment amb la seva bici particular també hauria de rebre aquestes bonificacions perquè també contribueix a millorar la qualitat de l’aire. |