L'Informatiu 24-04-2019 Reproduir video

24-04-2019 L'Informatiu 24-04-2019

 

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 24-04-2019

    24-04-2019

    L'Informatiu 24-04-2019

  • Video: 23-04-2019

    23-04-2019

    L'Informatiu 23-04-2019

  • Video: 23-04-2019

    23-04-2019

    Consulta la programació especial Festes de Primavera 2019 a TV L'H

  • Video: 13-04-2019

    13-04-2019

    Resum de L'Informatiu del 08 al 12 d'abril

  • Video: 12-04-2019

    12-04-2019

    Batecs 12 d'abril - "Els misteris de L'H", amb l'escriptor Fernando Gómez

  • Video: 12-04-2019

    12-04-2019

    L'Informatiu 12-04-2019

  • Video: 11-04-2019

    11-04-2019

    L'Informatiu 11-04-2019

  • Video: 10-04-2019

    10-04-2019

    L'Informatiu 10-04-2019

  • Video: 10-04-2019

    10-04-2019

    Aula L'H 10 abril - Els Tàndem de música i dansa de l'Escola Municipal de Música-Centre de les Arts

Temporada històrica del CF Can Buxeres

Líders de la lliga, aspiren a pujar a Segona Catalana

Ciutadans reitera que és la força que garantirà la unitat d'Espanya

Darrers dies de campanya electoral a la ciutat

Els Cavallers, els dracs i les princeses arriben a diferents barris de la ciutat

Una de les activitats pels petits a les Festes de Primavera

El Punt Violeta torna a les Festes de Primavera de L'H

Es difondrà el Protocol contra les agressions sexistes en les festes majors i esdeveniments festius

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 03. 04. 2019

'First (Literary) Dates', la literatura com a fet social

Una professora de LH impulsa aquest projecte inspirat en el programa de TV

Llegir sense la pressió d'haver de fer un examen i fer que la lectura i la literatura esdevinguin un vehicle que afavoreixi les relacions socials, aquesta és la vocació de 'First (Literary) Dates', un projecte pedagògic que la professora Rosalía Delgado va posar en marxa fa tres anys, a Sant Adrià, tot inspirant-se en el popular programa televisiu, i que enguany ha arribat  a L'Hospitalet. 

Més de 200 alumnes d'ESO i Batxillerat del instituts Santa Eulàlia i Bellvitge, de L'Hospitalet, de l'escola Virolai i l'institut Costa i Llobera, de Barcelona, i de l'institut Manuel Vázquez Montalbán, de Sant Adrià de Besòs, on va començar el projecte, s'han trobat a l'Espai Jove de Ca n'Arús per mantenir cites a cegues i comentar els llibres que han llegit al llarg del curs. De fet, la trobada coincidia amb el Dia Mundial de la Literatura Infantil i Juvenil, que se celebra el 2 d'abril.

Rosalía Delgado va pensar que la diversitat social que reflectia el programa de cites a cegues de Carlos Sobera també es donava a les aules i va pensar que, en comptes de propiciar cites a cegues per trobar parella, fer-ho per comentar i recomanar llibres "tenia molt potencial educatiu".

Així, el professorat de cada centre elabora diversos menús temàtics i amb títols ben diversos, des de la més alta literatura als títols més lleugers, però igualment efectius per enganxar lectors.

A partir d'aquí, l'alumnat de Batxillerat ha de llegir llibres de cadascun de la vintena de menús disponibles i mirar d'engrescar companyes i companyes de l'ESO per mirar que també se'ls llegeixin. Els menús s'han anat ampliant també amb les aportacions de l'alumnat, com ha passat amb el menú asiàtic, que arran dels suggeriments dels joves lectors ara inclou títols de manga.

"En les cites comencen comentat els llibres i poden acabar parlant de qualsevol altre cosa, que és el que passa quan llegeixes un llibre, que et fa pensar en altres temes que després comparteixes amb els altres i aquesta és la forma de conèixer-nos. I volem que els alumnes visquin aquesta experiència, que vegin que la lectura és un fet social, no un fet solitari i avorrit", comenta Rosalía Delgado

La Noa, alumna de 1r d'ESO de l'institut Santa Eulàlia, havia llegit "Yes, we dance", participava en la taula del menú infantil i explicava que "a més de comentar el llibres hem acabar parlant, per exemple, de la rivalitat que sempre hi ha entre els més populars i els no tant populars a l'institut".

A banda de la lectura, el projecte 'First (Literary) Dates' inclou altres llenguatges audiovisuals. Durant el curs, els alumnes reben formació per enregistrar imatges i poder fer de reporters el dia de la trobada final, dissenyen els cartells de cada menú i les invitacions, serveixen el berenar i, fins i tot, munten un photocall.


El projecte ha estat seleccionat per participar en la plataforma europea Pen Club, que recopila experiències de foment de la lectura entre el jovent, i compta amb el suport de la UB i de la UAB.

En aquesta primera edició amb L'Hospitalet com a seu de la trobada final, ha comptat amb el suport de l'Ajuntament, de la Xarxa de Biblioteques i de l'EMMCA, l'Escola Municipal de Música-Centre de les Arts, una formació de la qual va oferir un breu concert a la trobada de ca n'Arús.