L'Informatiu 25-06-2019 Reproduir video

25-06-2019 L'Informatiu 25-06-2019

 

 

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 25-06-2019

    25-06-2019

    L'Informatiu 25-06-2019

  • Video: 22-06-2019

    22-06-2019

    Resum de L'Informatiu del 17 al 21 de juny

  • Video: 21-06-2019

    21-06-2019

    L'Informatiu 21-06-2019

  • Video: 21-06-2019

    21-06-2019

    Ple extraordinari juny 2019 - Aprovació de l'organització municipal

  • Video: 20-06-2019

    20-06-2019

    L'Informatiu 20-06-2019

  • Video: 19-06-2019

    19-06-2019

    Aula L'H 19 de juny - Saïd Ramos, estudiant i ballarí - Programa especial des de l'escola Frederic Mistral

  • Video: 19-06-2019

    19-06-2019

    L'Informatiu 19-06-2019

  • Video: 18-06-2019

    18-06-2019

    L'Informatiu 18-06-2019

  • Video: 17-06-2019

    17-06-2019

    L'Informatiu 17-06-2019

Amics de la Gent Gran acompanya, durant l'estiu, als avis que estan sols

També han posat en marxa el programa "Vacances Amigues"

Dani Fernández es retira del futbol

El capità de l'Hospi seguirà lligat al món del futbol

La llibreria Re-read abaixa la persiana

S'acomiada del barri de Collblanc amb una festa amb llibres al carrer

La Font de la plaça Espanyola pateix desperfectes durant la revetlla

Els veïns es queixen dels actes d'incivisme a la zona

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 19. 09. 2018

L'H posa en marxa una prova pilot de bicicletes compartides

Mobike desplega 216 bicis que funcionen amb una aplicació mòbil

La companyia xinesa Mobike ha iniciat a la ciutat una prova pilot de bicicletes compartides per als desplaçaments per L’H. Es realitza a través d’una aplicació per a telèfons mòbils i s’inscriu dins dels objectius del Pla de mobilitat urbana sostenible que vol incrementar els desplaçaments a peu i amb mitjans de transport no contaminants.

L’ús de les bicicletes de Mobike es fa amb una aplicació per a telèfons mòbils. En una primera fase, la companyia ha desplegat a L’Hospitalet 216 bicis en punts de referència dels mitjans de transport, amb l’objectiu d’arribar al miler d’unitats en fases posteriors.

AL’Hospitalet s’han invertit 1,5 milions d’euros en carrils bici en el darrer mandat. L’alcaldessa de la ciutat, Núria Marín, ha afirmat que en els darrers anys "la ciutat s’ha transformat sota la premissa de la sostenibilitat i amb el compromís de millorar la mobilitat al municipi. Tot i així, cal millorar els carrils bicis, combinades amb les vies ciclables que hauran de conviure els vehicles a motor amb les bicis”.

Arreu del món, Mobike supera els 200 milions d’usuaris registrats en més 200 ciutats de 19 països. Funciona com una plataforma intel•ligent de bicicletes compartides, equipades amb sistema de geolocalització GPS, que permet a l’usuari trobar la bici més pròxima a la seva ubicació, reservar-la i desbloquejar-la amb l’app a través del telèfon mòbil.
Quan l’usuari arriba a la seva destinació, pot aparcar la bicicleta en un lloc adequat per al seu estacionament i bloquejar-la de nou, perquè estigui disponible per a un altre usuari. El servei té un cost d’un euro per 20 minuts de trajecte. També s’ofereix un passi mensual a 5,99 euros i semestral a 29,99 euros.

Hunab Moreno, director general de Mobike a Espanya, ha manifestat aquesta “és una gran oportunitat començar a caminar a Catalunya de la mà de la seva segona ciutat més poblada, que representa un centre financer i de serveis per a tota l’àrea metropolitana de Barcelona.” És per això que l’empresa argumenta tenir experiència en evitar el vandalisme o la sobreocupació de l’espai públic.

Bicicles elèctriques compartides a l’àrea metropolitana

El sistema de bicicleta compartida elèctrica de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’eBicibox, s’estrenarà al gener amb una flota de 300 vehicles. Aquest servei, similar al Bicing de la capital catalana però no compatible, estarà disponible en dotze municipis de la conurbació de Barcelona: deu de la comarca del Baix Llobregat (Castelldefels, Cornellà,Esplugues, Gavà, el Prat, Sant Boi, Sant Feliu, Sant Joan Despí, Sant Justi Viladecans), L’Hospitalet i Sant Cugat del Vallès. Començarà a en fase de proves i s’anirà estenent “en funció de la demanda”. No hi ha un calendari d’ampliació marcat, però l’objectiu a llarg termini és cobrir tots els municipis metropolitans.