L'Informatiu 18-01-2019 Reproduir video

18-01-2019 L'Informatiu 18-01-2019

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 18-01-2019

    18-01-2019

    Batecs 18 gen- "Teràpies corporals contra l'estrès", amb l'Eva Alba

    Fundadora de la Cooperativa Espai Brotes

  • Video: 18-01-2019

    18-01-2019

    L'Informatiu 18-01-2019

  • Video: 17-01-2019

    17-01-2019

    L'Informatiu 17-01-2019

  • Video: 16-01-2019

    16-01-2019

    Aula L'H 16 gener - El Centre de Normalització Lingüística de L'H

  • Video: 16-01-2019

    16-01-2019

    L'Informatiu 16-01-2019

  • Video: 15-01-2019

    15-01-2019

    L'Informatiu 15-01-2019

  • Video: 14/01/2019

    14/01/2019

    El cas de pederàstia dels Maristes, a debat al Barradas

    Noticia de L'Informatiu

  • Video: 14-01-2019

    14-01-2019

    L'Informatiu 14-01-2019

  • Video: 12-01-2019

    12-01-2019

    Resum de L'Informatiu del 07 al 11 de gener

L'Hospi viatja a Llagostera amb l'objectiu dels tres punts

En cas d'empat els riberencs s'endurien el gol average

Al Torrons Vicens CB L'Hospitalet només li serveix la victòria

Rep dissabte (20h) al líder, el Lucentum Alacant

L'Hospital de Bellvitge bat el rècord de trasplantaments de cor

L'any 2018 es van realitzar 25 intervencions

Inseguretat i neteja són els factors que més preocupen a la ciutat

El govern local presenta les dades del Baròmetre d'opinió pública 2018

Nou jutjat de primera instància a L'H

El nou espai permetrà descongestionar la resta de jutjats

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 20. 02. 2018

Foment anuncia el soterrament de les línies de Vilanova i de Vilafranca

En total se soterraran 6 km de vies, dos més dels previstos el 2009

El soterrament de les vies de tren al seu pas per L'Hospitalet té una nova data per a les hemeroteques: el 20 de febrer de 2018. El ministre de Foment, Iñigo de la Serna, ha complert amb la paraula donada fa unes setmanes i finalment avui dimarts s'ha personat a l'Ajuntament per explicar el projecte d'integració de les línies de rodalies de Renfe que divideixen el continu urbà de la ciutat.

Com el titular de Foment havia avançat fa unes setmanes, la nova solució que el Govern central posa sobre la taula per cosir l'entramat urbà de L'Hospitalet i millorar les infraestructures de rodalies de l'àrea metropolina, comporta importants novetats respecte el projecte del 2009.

Avui, 20 de febrer del 2018, el govern central anuncia que es compromet a soterrar un total de 6 km de vies, dos més dels previstos, incloent un tram de la R4, i compta amb una partida de 608 milions d'euros per finançar les obres.

En concret el ministeri contempla el soterrament de la línia R2 com ja estava previst (línia de 'Vilanova', des del carrer Ciències fins a tocar amb el barri de Sants) i, en el mateix projecte, ara inclou soterrar un tram de la línia R4 (la de 'Vilafranca', des del pont del Cementiri -c. Estrella/Menéndez Pidal, al barri de Sant Josep- fins l'alçada del transformador elèctric de la Torrassa -c. de Salvador, a Santa Eulàlia).

És una llarga reivindicació veïnal que acumula ja molts incompliments.

Al mateix temps, també contempla l'intercanviador de la Torrassa on confluiran les línies R2, R4 i les línies 1 i 9 de metro, i les obres d'accessibilitat de l'estació de Bellvitge que començaran, segons el ministre, al març del 2018, i en paral·lel es faran els tràmits de licitació dels ascensors. (AMPLIA LA IMATGE CLICANT A SOBRE)

Tant el ministre com l'alcaldessa han explicat que es crearà una comissió de seguiment del projecte integrada per tècnics d'Adif, Ajuntament i un representant de la plataforma L'Hospitalet sense vies, que es reunirà cada tres mesos, i que es signarà un conveni entre les administracions, inclosa Generalitat, per fixar les obligacions de cada una.

Confiança en el nou compromís de Foment

"Complirem al peu de la lletra els terminis i els compromisos adquirits amb L'Hospitalet", ha dit De la Serna davant un saló de Plens que, a banda de multitud de premsa, concentrava la flor i nata del teixit associatiu i polític local.

De la seva banda, l'alcaldessa Núria Marín s'ha mostrat satisfeta per l'anunci, tot i que ha explicat al ministre que "l'excepticisme a L'Hospitalet existeix perquè ja hem aplaudit notícies com aquesta en el passat". Ara, ha valorat que, amb la comissió de seguiment i amb la signatura del conveni entre administracions, el compromís "guanya en confiança".

Calendari

Des de l'Alcaldia se li ha exigit al Ministeri calendari d'obres, finançament i no ajornar la reforma de l'estació de Bellvitge llargament reivindicada. Sobre els costos, el ministre ha posat damunt la taula 608 milions d'euros i sobre les dates, tot i que no ha detallat el cronograma, ha explicat que les obres podran començar el 2020, quan s'hagi superat la fase de tràmits administratius obligatoris per llei i s'hagi redactat un estudi informatiu. Segons el ministre, "el calendari arrenca avui" i ha demanat confiança per tirar endavant un projecte "de gran envergadura pel que fa a la dimensió tècnica com a l'econòmica".

Pel que fa a l'estació de Bellvitge, l'alcaldessa també ha acollit amb satisfacció el compromís del ministre de començar el mes de març les obres, que tindran un termini d’execució de 6 a 8 mesos, i, paral•lelament, tramitar la licitació per instal•lar l’ascensor que Ajuntament i veïns reclamen des de fa anys. L’ascensor estarà en funcionament al llarg del 2019.

Màxima expectació davant un anunci llargament esperat

L'expectació que la visita del ministre ha despertat ha estat màxima. No només entre la premsa, si no entre el teixit associatiu i empresarial de L'Hospitalet. Una nodrida representació d'entitats i altres personalitats de L'H vinculades a institucions i col.lectius han estat presents al Saló de Plens durant la compareixença del ministre. Moments abans, De la Serna havia presentat els detalls del projecte a l'alcaldessa, equip de govern i als portaveus dels grups municipals (excepte PdCat, ERC i CUP que han declinat participar-hi).

El soterrament de dos trams de les vies de Renfe de les línies de Vilanova i de Vilafranca al seu pas per L’Hospitalet és una antiga reivindicació de la ciutat i un projecte compromès dins el Pla d’inversions de Rodalies per donar solució a la fragmentació de la ciutat per les vies del tren i oferir a la ciutadania de la regió metropolitana un transport públic més eficient que contribueixi al desenvolupament econòmic i social del territori.