Resum de L'Informatiu del 11 al 15 de Gener Reproduir video

16-01-2021 Resum de L'Informatiu del 11 al 15 de Gener

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 16-01-2021

    16-01-2021

    Resum de L'Informatiu del 11 al 15 de Gener

  • Video: 15-01-2021

    15-01-2021

    Batecs 15 Gen. - EL MERCAT DE COLLBLANC Una tradició familiar

    Un terç de les parades són les quartes generacions de venedors

  • Video: 15-01-2021

    15-01-2021

    Entrevista de L'Informatiu - Marisa Pozo, pta Associació Comerciants Pubilla Cases-Can Serra

  • Video: 15-01-2021

    15-01-2021

    L'Informatiu - 15-01-2021

  • Video: 14/01/2021

    14/01/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Maribel Ramírez, delegada CGT Hospital de Bellvitge

  • Video: 14-01-2021

    14-01-2021

    L'Informatiu - 14-01-2021

  • Video: 13-12-2021

    13-12-2021

    Aula L'H 13 gener - La Xarxa de Competències Bàsique

  • Video: 13-01-2021

    13-01-2021

    Entrevista de L'Informatiu - Javier Tapia - subdirector mèdic de l'Hospital de Bellvitge

  • Video:

    L'Informatiu - 13-01-2021

L'Hospitalet neda per morir a la riba (74-78)

Els riberencs han estat a punt de remuntar una diferència de 20 punts, però cauen derrotats davant l'Albacete

Marisa Pozo: "El petit comerç s'enfonsa cada dia una mica més"

La presidenta de l'Associació de Comerciants de Pubilla Cases-Can Serra, a l'espai de l'Entrevista de TV de L'H

L'Hospi no vol sorpreses davant la visita del Badalona (diumenge, 18 h)

Els riberencs van perdre a la primera volta per 1 a 0

Pau Alabajos obre el Barnasants 2021, el 17 de gener, al Teatre Joventut

Nova temporada del teatre municipal i del Barradas amb figures com Concha Velasco, Carme Sansa i Tomeu Penya

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 01. 02. 2017

Les noves ordenances sobre sorolls i serveis funeraris, més participatives

Els ciutadans poden aportar suggeriments a través de la web municipal

Tots els ciutadans que ho vulguin poden participar en l'elaboració de les noves ordenances de sorolls i vibracions i la de serveis funeraris. La participació es concreta amb uns formularis que es poden omplir a la web municipal.

El regidor de Participació Ciutadana, Manel Brinquis, ha explicat que "es tracta de sumar noves aportacions previes als avantprojectes de les ordenances . És molt positiu perquè quan més copsem la opinió de la ciutadania, millorarem aquesta norma. També es consulta als consellers de districte i a les diferents entitats implicades en cadascun dels àmbits de les ordenances."

Pel que fa a l’ordenança de sorolls i vibracions, entre d’altres es pregunta als ciutadans quins són els principals problemes a solucionar que ha de regular aquest ordenança. Es pregunta sobre la necessitat de la seva existència, els seus principals objectius com ara un control més exhaustiu del nivells de sorolls, la conciliació de les diferents activitats veïnals així com possibles solucions alternatives que no passin per l’ordenança. 

De fet, des del consistori s’argumenta que a l’Hospitalet s’estan desenvolupant molts projectes que estan canviant la fesomia dels carres amb nous equipaments, espais urbans i zones verdes. És evident que el soroll és una de les principals causes de preocupació de la ciutadania i la seva incidència té un efecte negatiu sobre el benestar de les persones i la seva convivència.

Per aquest motiu, una nova ordenança ha de permetre garantir una resposta a les necessitats de la ciutadania vers la contaminació acústica. Aquesta ordenança haurà de concretar els instruments jurídics i tècnics necessaris per millorar la qualitat de vida dels ciutadans, en un procés d’una creixent conscienciació ambiental, garantint la competitivitat i el desenvolupament sostenible del municipi.

Podeu consultar el formulari aquí.

En quan a l’ordenança de serveis funeraris, es consulta sobre l’adaptació al marc normatiu actual de l’ordenança, o les limitacions per a la prestació dels serveis per diferents operadors funeraris. Es planteja a més, els objectius de la futura ordenança com ara la liberalització d’aquests servei, o afavorir el lliure accés a la seva prestació.

El vigent Reglament dels serveis funeraris de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat data del Ple del 3 d’octubre de 1997.

Podeu consultar el formulari aquí.

Un cop s’hagi finalitzat la consulta, es publicarà una memòria presentada al Consell de Ciutat on s’exposaran les aportacions presentades pels ciutadans amb un document disponible al web municipal. Posteriorment, es faran sessions de treball per a la redacció definitiva de les ordenances amb la participació dels ciutadans interessats , els sectors implicats i els tècnics municipals. Les propostes es poden realitzar fins el 15 de febrer.

En cas que hi hagi més aportacions a realitzar, es pot enviar un correu electrònic a l'adreça electrònica: participacio.ciutadana@l-h.cat.

Les ordenances relacionades amb sobre les terrasses a l’espai públic i la protecció, control i tinença d’animals també es van sotmetre a un procés participatiu amb els diferents col.lectius i sectors implicats. A la primera ordenança es van rebre una quarentena de propostes i la de tinença d'animals més de 200.