Resum de L'Informatiu del 17 al 21 de febrer Reproduir video

22-02-2020 Resum de L'Informatiu del 17 al 21 de febrer

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 22-02-2020

    22-02-2020

    Resum de L'Informatiu del 17 al 21 de febrer

  • Video: 21-02-2020

    21-02-2020

    Batecs 21 Feb. - CREIXEMENT PERSONAL "des de l'experiència"

    Amb la mestra Anna Viusà

  • Video: 21-02-2020

    21-02-2020

    L'Informatiu 21-02-2020

  • Video: 20-02-2020

    20-02-2020

    L'Informatiu 20-02-2020

  • Video: 19-02-2020

    19-02-2020

    Aula L'H 19 de febrer - Dones i ciència. Amb Ariadna Gutiérrez i Elena Redondo

  • Video: 19-02-2020

    19-02-2020

    Clip Aula L'H 19 de febrer - Dones de ciència. Jane Goodall

  • Video: 19-02-2020

    19-02-2020

    Clip Aula L'H 19 de febrer - A fons. Jornades STEMaLH

  • Video: 19-02-2020

    19-02-2020

    L'Informatiu 19-02-2020

  • Video: 18-02-2020

    18-02-2020

    L'Informatiu 18-02-2020

L'H incrementa un 8% la recollida selectiva de residus

Es reforça el servei de recollida als contenidors de paper i d'envasos

El cooperativisme aplicat als mitjans de comunicació

El cicle cultural COOP acull una jornada per analitzar experiències

Una exposició analitza la imatge monumental de Franco

La Tecla Sala proposa un recorregut per la història a partir de les estàtues eqüestres del dictador

Movi és el nou nom del servei de bicicletes Mobike que opera a L'H

Arran de la compra per part d'Idri BK de part del negoci a Espanya de l'empresa xinesa

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 01. 02. 2017

Les noves ordenances sobre sorolls i serveis funeraris, més participatives

Els ciutadans poden aportar suggeriments a través de la web municipal

Tots els ciutadans que ho vulguin poden participar en l'elaboració de les noves ordenances de sorolls i vibracions i la de serveis funeraris. La participació es concreta amb uns formularis que es poden omplir a la web municipal.

El regidor de Participació Ciutadana, Manel Brinquis, ha explicat que "es tracta de sumar noves aportacions previes als avantprojectes de les ordenances . És molt positiu perquè quan més copsem la opinió de la ciutadania, millorarem aquesta norma. També es consulta als consellers de districte i a les diferents entitats implicades en cadascun dels àmbits de les ordenances."

Pel que fa a l’ordenança de sorolls i vibracions, entre d’altres es pregunta als ciutadans quins són els principals problemes a solucionar que ha de regular aquest ordenança. Es pregunta sobre la necessitat de la seva existència, els seus principals objectius com ara un control més exhaustiu del nivells de sorolls, la conciliació de les diferents activitats veïnals així com possibles solucions alternatives que no passin per l’ordenança. 

De fet, des del consistori s’argumenta que a l’Hospitalet s’estan desenvolupant molts projectes que estan canviant la fesomia dels carres amb nous equipaments, espais urbans i zones verdes. És evident que el soroll és una de les principals causes de preocupació de la ciutadania i la seva incidència té un efecte negatiu sobre el benestar de les persones i la seva convivència.

Per aquest motiu, una nova ordenança ha de permetre garantir una resposta a les necessitats de la ciutadania vers la contaminació acústica. Aquesta ordenança haurà de concretar els instruments jurídics i tècnics necessaris per millorar la qualitat de vida dels ciutadans, en un procés d’una creixent conscienciació ambiental, garantint la competitivitat i el desenvolupament sostenible del municipi.

Podeu consultar el formulari aquí.

En quan a l’ordenança de serveis funeraris, es consulta sobre l’adaptació al marc normatiu actual de l’ordenança, o les limitacions per a la prestació dels serveis per diferents operadors funeraris. Es planteja a més, els objectius de la futura ordenança com ara la liberalització d’aquests servei, o afavorir el lliure accés a la seva prestació.

El vigent Reglament dels serveis funeraris de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat data del Ple del 3 d’octubre de 1997.

Podeu consultar el formulari aquí.

Un cop s’hagi finalitzat la consulta, es publicarà una memòria presentada al Consell de Ciutat on s’exposaran les aportacions presentades pels ciutadans amb un document disponible al web municipal. Posteriorment, es faran sessions de treball per a la redacció definitiva de les ordenances amb la participació dels ciutadans interessats , els sectors implicats i els tècnics municipals. Les propostes es poden realitzar fins el 15 de febrer.

En cas que hi hagi més aportacions a realitzar, es pot enviar un correu electrònic a l'adreça electrònica: participacio.ciutadana@l-h.cat.

Les ordenances relacionades amb sobre les terrasses a l’espai públic i la protecció, control i tinença d’animals també es van sotmetre a un procés participatiu amb els diferents col.lectius i sectors implicats. A la primera ordenança es van rebre una quarentena de propostes i la de tinença d'animals més de 200.