L'Informatiu - 20-01-2021 Reproduir video

20-01-2021 L'Informatiu - 20-01-2021

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 20-01-2020

    20-01-2020

    Aula L'H 20 desembre - Els efectes emocionals de la pandèmia en els infants. Parlem amb terapeutes de Baula

  • Video: 20/01/2021

    20/01/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Antoni García, portaveu grup municipal d'ERC

    "Demanem a l'alcaldessa que dimiteixi, cal depurar totes les responsabilitats. No pot haver cap ombra de corrupció al consistori"

  • Video: 20-01-2021

    20-01-2021

    L'Informatiu - 20-01-2021

  • Video: 19/01/2021

    19/01/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Miguel García, portaveu grup municipal Ciutadans

    "Cal consens polític i pensar més en els ciutadans"

  • Video: 19-01-2021

    19-01-2021

    L'Informatiu - 19-01-2021

  • Video: 18/01/2021

    18/01/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Daniel López, biofísic UPC

  • Video: 18-01-2021

    18-01-2021

    L'Informatiu - 18-01-2021

  • Video: 16-01-2021

    16-01-2021

    Resum de L'Informatiu del 11 al 15 de Gener

  • Video: 15-01-2021

    15-01-2021

    Batecs 15 Gen. - EL MERCAT DE COLLBLANC

    Una tradició familiar

Sumem reclama que les bicicletes compartides només puguin aparcar a la calçada

Demanen que es doni compliment a la resolució de la Síndica

El gimnàs Elite Top Team busca alternatives a les restriccions amb entrenaments al carrer

Les mesures actuals suposen el quart tancament dels gimnasos des de l'inici de la pandèmia

L'AECS L'H es manté a la part alta de la 3a Divisió de futsal

Els de Sanfeliu volen assolir la permanència el més aviat possible

Obert el termini per optar a les beques de creació musical de les Cases de la Música

Les bandes poden presentar les sol•licituds fins al 15 de febrer

Comencen els treballs de poda de l'arbrat viari

Les tasques de manteniment arribaran aquest any a prop de 12.000 arbres

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 07. 10. 2016

L'alcaldessa defensa el túnel ferroviari de L'H com a projecte estratègic de país

Taula rodona convocada pel Cercle d'infraestructures

Núria Marín ha valorat que la construcció del túnel ferroviari de L'Hospitalet i l'intercanviador de la Torrassa són infraestructures estratègiques per al país. Durant la taula de debat organitzada pel Cercle d'infraestrucutres, l'alcaldessa ha destacat que, a més de comportar el soterrament de les vies a la ciutat, dotaria l'àrea metropolitana d'un metro regional.

L’alcaldessa, Núria Marín, ha defensat el projecte del túnel ferroviari de L’Hospitalet com “una obra cabdal per a la regió metropolitana. És un projecte estratègic de país”. Segons l'alcaldessa, el túnel és necessari per raons econòmiques, mediambientals i de mobilitat. 

Marín ha exposat que, segons dades de la Cambra de Contractistes de Catalunya “a Catalunya cada dia es fan 400.000 viatges de tren. La mitjana de retard és de mitja hora. Això significa 200.000 hores diàries perdudes. El cost per les empreses catalanes és de 2 milions d’euros diaris. Això és perdre competitivitat”.

Marín ha exposat que a l’àrea metropolitana i a Catalunya hi ha un ampli consens sobre el caràcter prioritari i estratègic d’aquesta gran obra d’infraestructura però que el Ministeri de Foment continua sense dur a terme el projecte.

L’alcaldessa ha remarcat que no es tracta d’un projecte local, tot i que seria molt important per a la ciutat, ja que acabaria amb les barreres de les vies del tren. També ha defensat l’execució del projecte, que dotaria l’àrea metropolitana d’un metro regional, des del punt de vista mediambiental, ja que “per reduir la congestió del trànsit i la contaminació s’ha de reduir el transport privat i això només es pot aconseguir millorant les xarxes de transport públic”.

Núria Marín ha fet aquestes declaracions en el decurs de la taula de debat amb el Cercle d’Infraestructures del Fòrum Empresarial FEM Llobregat, organitzat pel Fòrum Empresarial del Llobregat, la Fundació Cercle d’Infraestructures i BCN Content Factory. A l’acte s’ha abordat el paper de les infraestructures en el desenvolupament econòmic del Baix Llobregat i L’Hospitalet, centrat principalment en el futur intercanviador de L’Hospitalet.

La taula de debat ha comptat amb la participació del director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores; el president del Cercle d’Infraestructures, Pere Macias; el director gerent de Barcelona Regional, Juan Carlos Montiel; Àgencia de Desenvolupament Urbanístic i d’Infraestructures, i l’editor de BCN Content Factory, Joan Carles Valero.

"La línia L10, no a dues bandes"

D’altra banda, l’alcaldessa de L’Hospitalet ha dit que la ciutat té una altra qüestió pendent en relació amb la mobilitat: l’L10 del metro. Pel que fa a aquest projecte, davant la possibilitat que l’Ajuntament de Barcelona financi les dues estacions del seu terme municipal, Núria Marín ha dit que “L’Hospitalet no veuria de bon grat que l’L10 es posés en marxa parcialment... hem de trobar la fórmula per tal de trobar una solució per fer aquesta infraestructura de manera solidària i tots alhora, no a dues bandes... Segur que trobem la solució”.

Pots veure un resum de la intervenció de l'alcaldessa al vídeo de la part superior.