L'Informatiu 24-02-2020 Reproduir video

24-02-2020 L'Informatiu 24-02-2020

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 24-02-2020

    24-02-2020

    L'Informatiu 24-02-2020

  • Video: 22-02-2020

    22-02-2020

    Resum de L'Informatiu del 17 al 21 de febrer

  • Video: 21-02-2020

    21-02-2020

    Batecs 21 Feb. - CREIXEMENT PERSONAL "des de l'experiència"

    Amb la mestra Anna Viusà

  • Video: 21-02-2020

    21-02-2020

    L'Informatiu 21-02-2020

  • Video: 20-02-2020

    20-02-2020

    L'Informatiu 20-02-2020

  • Video: 19-02-2020

    19-02-2020

    Aula L'H 19 de febrer - Dones i ciència. Amb Ariadna Gutiérrez i Elena Redondo

  • Video: 19-02-2020

    19-02-2020

    Clip Aula L'H 19 de febrer - Dones de ciència. Jane Goodall

  • Video: 19-02-2020

    19-02-2020

    Clip Aula L'H 19 de febrer - A fons. Jornades STEMaLH

  • Video: 19-02-2020

    19-02-2020

    L'Informatiu 19-02-2020

L'H incrementa un 8% la recollida selectiva de residus

Es reforça el servei de recollida als contenidors de paper i d'envasos

El cooperativisme aplicat als mitjans de comunicació

El cicle cultural COOP acull una jornada per analitzar experiències

Una exposició analitza la imatge monumental de Franco

La Tecla Sala proposa un recorregut per la història a partir de les estàtues eqüestres del dictador

Movi és el nou nom del servei de bicicletes Mobike que opera a L'H

Arran de la compra per part d'Idri BK de part del negoci a Espanya de l'empresa xinesa

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 07. 10. 2016

L'alcaldessa defensa el túnel ferroviari de L'H com a projecte estratègic de país

Taula rodona convocada pel Cercle d'infraestructures

Núria Marín ha valorat que la construcció del túnel ferroviari de L'Hospitalet i l'intercanviador de la Torrassa són infraestructures estratègiques per al país. Durant la taula de debat organitzada pel Cercle d'infraestrucutres, l'alcaldessa ha destacat que, a més de comportar el soterrament de les vies a la ciutat, dotaria l'àrea metropolitana d'un metro regional.

L’alcaldessa, Núria Marín, ha defensat el projecte del túnel ferroviari de L’Hospitalet com “una obra cabdal per a la regió metropolitana. És un projecte estratègic de país”. Segons l'alcaldessa, el túnel és necessari per raons econòmiques, mediambientals i de mobilitat. 

Marín ha exposat que, segons dades de la Cambra de Contractistes de Catalunya “a Catalunya cada dia es fan 400.000 viatges de tren. La mitjana de retard és de mitja hora. Això significa 200.000 hores diàries perdudes. El cost per les empreses catalanes és de 2 milions d’euros diaris. Això és perdre competitivitat”.

Marín ha exposat que a l’àrea metropolitana i a Catalunya hi ha un ampli consens sobre el caràcter prioritari i estratègic d’aquesta gran obra d’infraestructura però que el Ministeri de Foment continua sense dur a terme el projecte.

L’alcaldessa ha remarcat que no es tracta d’un projecte local, tot i que seria molt important per a la ciutat, ja que acabaria amb les barreres de les vies del tren. També ha defensat l’execució del projecte, que dotaria l’àrea metropolitana d’un metro regional, des del punt de vista mediambiental, ja que “per reduir la congestió del trànsit i la contaminació s’ha de reduir el transport privat i això només es pot aconseguir millorant les xarxes de transport públic”.

Núria Marín ha fet aquestes declaracions en el decurs de la taula de debat amb el Cercle d’Infraestructures del Fòrum Empresarial FEM Llobregat, organitzat pel Fòrum Empresarial del Llobregat, la Fundació Cercle d’Infraestructures i BCN Content Factory. A l’acte s’ha abordat el paper de les infraestructures en el desenvolupament econòmic del Baix Llobregat i L’Hospitalet, centrat principalment en el futur intercanviador de L’Hospitalet.

La taula de debat ha comptat amb la participació del director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores; el president del Cercle d’Infraestructures, Pere Macias; el director gerent de Barcelona Regional, Juan Carlos Montiel; Àgencia de Desenvolupament Urbanístic i d’Infraestructures, i l’editor de BCN Content Factory, Joan Carles Valero.

"La línia L10, no a dues bandes"

D’altra banda, l’alcaldessa de L’Hospitalet ha dit que la ciutat té una altra qüestió pendent en relació amb la mobilitat: l’L10 del metro. Pel que fa a aquest projecte, davant la possibilitat que l’Ajuntament de Barcelona financi les dues estacions del seu terme municipal, Núria Marín ha dit que “L’Hospitalet no veuria de bon grat que l’L10 es posés en marxa parcialment... hem de trobar la fórmula per tal de trobar una solució per fer aquesta infraestructura de manera solidària i tots alhora, no a dues bandes... Segur que trobem la solució”.

Pots veure un resum de la intervenció de l'alcaldessa al vídeo de la part superior.