L'Informatiu 10-07-2020 Reproduir video

10-07-2020 L'Informatiu 10-07-2020

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 10/07/2020

    10/07/2020

    Batecs 10 Jul. - VÈNCER EL CÀNCER des del laboratori

    Amb l'investigador de l'Idibell, Alberto Villanueva

  • Video: 10/07/2020

    10/07/2020

    Entrevista de L'Informatiu - Lluís Esteve, coord. Pla Integral Florida-Les Planes

  • Video: 10-07-2020

    10-07-2020

    L'Informatiu 10-07-2020

  • Video: 09/07/2020

    09/07/2020

    Entrevista de L'Informatiu - Liliana Reyes, coordinadora local CCOO

  • Video: 09-07-2020

    09-07-2020

    L'Informatiu 09-07-2020

  • Video: 08-07-2020

    08-07-2020

    Aula L'H 8 de juliol - La xarxa L'H Escoles Sostenibles. Reptes de futur després de la Covid-19

  • Video: 08-07-2020

    08-07-2020

    L'Informatiu 08-07-2020

  • Video: 08/07/2020

    08/07/2020

    Entrevista de L'Informatiu - Eugènia Delgado, dtora artística Plàudite Teatre

  • Video: 07/07/2020

    07/07/2020

    Entrevista de L'Informatiu - Rocío Moreno, directora servei atenció primària Delta Llobregat

Recomanacions sanitàries entre música i teatre de carrer

De la mà dels Rolling Vibes Collective fins al 23 de juliol

El Pla Integral de les Planes-Blocs Florida no s'atura a l'estiu

Parlem amb el seu coordinador a l'espai de l'Entrevista

L'AESE dissenya un equip de molt talent

Tornarà a disputar la Copa Catalunya amb David Muñoz com a entrenador

L'oficina d'ocupació del carrer Girona reprén l'atenció presencial

Cal demanar cita prèvia per raons de seguretat

La Fundació La Vinya atén a més de 3.000 persones en situació d'exclusió social durant l'any 2019

L'entitat lamenta que la crisi sanitària hagi comportat més pobresa i vulnerabilitat

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 07. 10. 2016

L'alcaldessa defensa el túnel ferroviari de L'H com a projecte estratègic de país

Taula rodona convocada pel Cercle d'infraestructures

Núria Marín ha valorat que la construcció del túnel ferroviari de L'Hospitalet i l'intercanviador de la Torrassa són infraestructures estratègiques per al país. Durant la taula de debat organitzada pel Cercle d'infraestrucutres, l'alcaldessa ha destacat que, a més de comportar el soterrament de les vies a la ciutat, dotaria l'àrea metropolitana d'un metro regional.

L’alcaldessa, Núria Marín, ha defensat el projecte del túnel ferroviari de L’Hospitalet com “una obra cabdal per a la regió metropolitana. És un projecte estratègic de país”. Segons l'alcaldessa, el túnel és necessari per raons econòmiques, mediambientals i de mobilitat. 

Marín ha exposat que, segons dades de la Cambra de Contractistes de Catalunya “a Catalunya cada dia es fan 400.000 viatges de tren. La mitjana de retard és de mitja hora. Això significa 200.000 hores diàries perdudes. El cost per les empreses catalanes és de 2 milions d’euros diaris. Això és perdre competitivitat”.

Marín ha exposat que a l’àrea metropolitana i a Catalunya hi ha un ampli consens sobre el caràcter prioritari i estratègic d’aquesta gran obra d’infraestructura però que el Ministeri de Foment continua sense dur a terme el projecte.

L’alcaldessa ha remarcat que no es tracta d’un projecte local, tot i que seria molt important per a la ciutat, ja que acabaria amb les barreres de les vies del tren. També ha defensat l’execució del projecte, que dotaria l’àrea metropolitana d’un metro regional, des del punt de vista mediambiental, ja que “per reduir la congestió del trànsit i la contaminació s’ha de reduir el transport privat i això només es pot aconseguir millorant les xarxes de transport públic”.

Núria Marín ha fet aquestes declaracions en el decurs de la taula de debat amb el Cercle d’Infraestructures del Fòrum Empresarial FEM Llobregat, organitzat pel Fòrum Empresarial del Llobregat, la Fundació Cercle d’Infraestructures i BCN Content Factory. A l’acte s’ha abordat el paper de les infraestructures en el desenvolupament econòmic del Baix Llobregat i L’Hospitalet, centrat principalment en el futur intercanviador de L’Hospitalet.

La taula de debat ha comptat amb la participació del director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores; el president del Cercle d’Infraestructures, Pere Macias; el director gerent de Barcelona Regional, Juan Carlos Montiel; Àgencia de Desenvolupament Urbanístic i d’Infraestructures, i l’editor de BCN Content Factory, Joan Carles Valero.

"La línia L10, no a dues bandes"

D’altra banda, l’alcaldessa de L’Hospitalet ha dit que la ciutat té una altra qüestió pendent en relació amb la mobilitat: l’L10 del metro. Pel que fa a aquest projecte, davant la possibilitat que l’Ajuntament de Barcelona financi les dues estacions del seu terme municipal, Núria Marín ha dit que “L’Hospitalet no veuria de bon grat que l’L10 es posés en marxa parcialment... hem de trobar la fórmula per tal de trobar una solució per fer aquesta infraestructura de manera solidària i tots alhora, no a dues bandes... Segur que trobem la solució”.

Pots veure un resum de la intervenció de l'alcaldessa al vídeo de la part superior.