Destaquem Tots els vídeos L'Associació de dones de Sant Josep vol que els balcons de la ciutat llueixin de lilaReparteixen domassos per donar visibilitat al moviment feminista Comença la sisena campanya "Els Bombers t'acompanyen a donar sang"A L'H es podrà donar el dia 18 d'aquest mes, al Centre Cultural Santa Eulàlia Chey Jurado & Akira Yoshida, el tret de sortida de la Dansa MetropolitanaLa programació a la ciutat s'allargarà fins el 20 de març La tímida obertura d'horaris genera diversitat d'opinions entre la restauracióDemanen poder obrir al vespre L'AESE Cermasa debuta amb derrota contra el Ripollet (59-77)Quan millor estaven jugant els de Santa Eulàlia han rebut un parcial demolidor Nova derrota del Torrons Vicens CB L'Hospitalet (86-73)Els riberencs continuen sense poder competir els quatre parcials | Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 07. 10. 2016 L'alcaldessa defensa el túnel ferroviari de L'H com a projecte estratègic de paísTaula rodona convocada pel Cercle d'infraestructuresNúria Marín ha valorat que la construcció del túnel ferroviari de L'Hospitalet i l'intercanviador de la Torrassa són infraestructures estratègiques per al país. Durant la taula de debat organitzada pel Cercle d'infraestrucutres, l'alcaldessa ha destacat que, a més de comportar el soterrament de les vies a la ciutat, dotaria l'àrea metropolitana d'un metro regional. L’alcaldessa, Núria Marín, ha defensat el projecte del túnel ferroviari de L’Hospitalet com “una obra cabdal per a la regió metropolitana. És un projecte estratègic de país”. Segons l'alcaldessa, el túnel és necessari per raons econòmiques, mediambientals i de mobilitat. Marín ha exposat que, segons dades de la Cambra de Contractistes de Catalunya “a Catalunya cada dia es fan 400.000 viatges de tren. La mitjana de retard és de mitja hora. Això significa 200.000 hores diàries perdudes. El cost per les empreses catalanes és de 2 milions d’euros diaris. Això és perdre competitivitat”. L’alcaldessa ha remarcat que no es tracta d’un projecte local, tot i que seria molt important per a la ciutat, ja que acabaria amb les barreres de les vies del tren. També ha defensat l’execució del projecte, que dotaria l’àrea metropolitana d’un metro regional, des del punt de vista mediambiental, ja que “per reduir la congestió del trànsit i la contaminació s’ha de reduir el transport privat i això només es pot aconseguir millorant les xarxes de transport públic”. D’altra banda, l’alcaldessa de L’Hospitalet ha dit que la ciutat té una altra qüestió pendent en relació amb la mobilitat: l’L10 del metro. Pel que fa a aquest projecte, davant la possibilitat que l’Ajuntament de Barcelona financi les dues estacions del seu terme municipal, Núria Marín ha dit que “L’Hospitalet no veuria de bon grat que l’L10 es posés en marxa parcialment... hem de trobar la fórmula per tal de trobar una solució per fer aquesta infraestructura de manera solidària i tots alhora, no a dues bandes... Segur que trobem la solució”. Pots veure un resum de la intervenció de l'alcaldessa al vídeo de la part superior. |