L'Informatiu 10-12-2019 Reproduir video

10-12-2019 L'Informatiu 10-12-2019

 

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 10-12-2019

    10-12-2019

    L'Informatiu 10-12-2019

  • Video: 09-12-2019

    09-12-2019

    L'Informatiu 09-12-2019

  • Video: 06-12-2019

    06-12-2019

    Resum de L'Informatiu del 02 al 05 de desembre

  • Video: 05-12-2019

    05-12-2019

    L'Informatiu 05-12-2019

  • Video: 04-12-2019

    04-12-2019

    Aula L'H 4 desembre - Jazz Manouche a l'EMMCA i coneixem a un dels alumnes, Camil Arcarazo

  • Video: 04-12-2019

    04-12-2019

    L'Informatiu 04-12-2019

  • Video: 03-12-2019

    03-12-2019

    L'Informatiu 03-12-2019

  • Video: 02-12-2019

    02-12-2019

    L'Informatiu 02-12-2019

  • Video: 30-11-2019

    30-11-2019

    Resum de L'Informatiu del 25 al 29 de novembre

Jornada de sensibilització comunitària a l'entorn del pont de Matacavalls

A càrrec d'alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Eduard Fontserè

El Bellsport L'H vol fer història

S'enfronta al Saragossa als setzens de la Copa

L'estació de Bellvitge entrarà en funcionament a la primavera del 2020

El projecte inclou la millora dels accessos i 4 ascensors

Acord pel projecte de reforma de la Plaça Espanyola

Amb l'objectiu de millorar la convivència a la zona

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 07. 10. 2016

L'alcaldessa defensa el túnel ferroviari de L'H com a projecte estratègic de país

Taula rodona convocada pel Cercle d'infraestructures

Núria Marín ha valorat que la construcció del túnel ferroviari de L'Hospitalet i l'intercanviador de la Torrassa són infraestructures estratègiques per al país. Durant la taula de debat organitzada pel Cercle d'infraestrucutres, l'alcaldessa ha destacat que, a més de comportar el soterrament de les vies a la ciutat, dotaria l'àrea metropolitana d'un metro regional.

L’alcaldessa, Núria Marín, ha defensat el projecte del túnel ferroviari de L’Hospitalet com “una obra cabdal per a la regió metropolitana. És un projecte estratègic de país”. Segons l'alcaldessa, el túnel és necessari per raons econòmiques, mediambientals i de mobilitat. 

Marín ha exposat que, segons dades de la Cambra de Contractistes de Catalunya “a Catalunya cada dia es fan 400.000 viatges de tren. La mitjana de retard és de mitja hora. Això significa 200.000 hores diàries perdudes. El cost per les empreses catalanes és de 2 milions d’euros diaris. Això és perdre competitivitat”.

Marín ha exposat que a l’àrea metropolitana i a Catalunya hi ha un ampli consens sobre el caràcter prioritari i estratègic d’aquesta gran obra d’infraestructura però que el Ministeri de Foment continua sense dur a terme el projecte.

L’alcaldessa ha remarcat que no es tracta d’un projecte local, tot i que seria molt important per a la ciutat, ja que acabaria amb les barreres de les vies del tren. També ha defensat l’execució del projecte, que dotaria l’àrea metropolitana d’un metro regional, des del punt de vista mediambiental, ja que “per reduir la congestió del trànsit i la contaminació s’ha de reduir el transport privat i això només es pot aconseguir millorant les xarxes de transport públic”.

Núria Marín ha fet aquestes declaracions en el decurs de la taula de debat amb el Cercle d’Infraestructures del Fòrum Empresarial FEM Llobregat, organitzat pel Fòrum Empresarial del Llobregat, la Fundació Cercle d’Infraestructures i BCN Content Factory. A l’acte s’ha abordat el paper de les infraestructures en el desenvolupament econòmic del Baix Llobregat i L’Hospitalet, centrat principalment en el futur intercanviador de L’Hospitalet.

La taula de debat ha comptat amb la participació del director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores; el president del Cercle d’Infraestructures, Pere Macias; el director gerent de Barcelona Regional, Juan Carlos Montiel; Àgencia de Desenvolupament Urbanístic i d’Infraestructures, i l’editor de BCN Content Factory, Joan Carles Valero.

"La línia L10, no a dues bandes"

D’altra banda, l’alcaldessa de L’Hospitalet ha dit que la ciutat té una altra qüestió pendent en relació amb la mobilitat: l’L10 del metro. Pel que fa a aquest projecte, davant la possibilitat que l’Ajuntament de Barcelona financi les dues estacions del seu terme municipal, Núria Marín ha dit que “L’Hospitalet no veuria de bon grat que l’L10 es posés en marxa parcialment... hem de trobar la fórmula per tal de trobar una solució per fer aquesta infraestructura de manera solidària i tots alhora, no a dues bandes... Segur que trobem la solució”.

Pots veure un resum de la intervenció de l'alcaldessa al vídeo de la part superior.