• El 'bicing' metropolità queda en suspens

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 06. 04. 2010

El 'bicing' metropolità queda en suspens

S'han desestimat les dues empreses que es presentaven al concurs

El bicing metropolità ha quedat en suspens, després que l’Entitat Metropolitana del Transport hagi desestimat les dues úniques empreses que s’hi havien presentat. El tinent d’alcalde de Mobilitat de L’Hospitalet, José Conde, ha explicat que el factor clau ha estat la reducció d’ingressos publicitaris, cosa que hagués obligat les administracions públiques a assumir la totalitat del cost, però ha matisat que el bicing metropolità tan sols queda entre parèntesi.

L’Hospitalet era una de les 17 localitats metropolitanes que havia mostrat el seu interès per implantar un servei de bicing compatible amb Barcelona, però cap de les dues ofertes presentades complia els requisits del concurs.

Les dues principals empreses del sector, Clear Channel, que gestiona el Bicing a Barcelona, i JC Decaux, que ho fa a París, ja havien anunciat setmanes enrere que no es presentarien al concurs, mentre que les altres dues, un grup d’empreses catalanes i una altra liderada per una empresa canadenca del sector, presenten mancances, segons l’Entitat Metropolitana del Transport.

El tinent d’alcalde de Mobilitat, José Conde, ha explicat que, a banda d’aquest aspecte, una altra clau per posposar la implantació del bicing metropolità és que una part del servei s’havia de sufragar amb ingressos publicitaris, i l’actual crisi econòmica fa que el projecte sigui ara per ara inviable.

En canvi, Conde ha manifestat que les poblacions metropolitanes potenciaran l’ús de la bicicleta privada, amb més xarxa de carril-bici i amb l’obertura d’aparcaments tancats i segurs per a bicicletes, els anomenats bicibox.

L’Ajuntament de L’Hospitalet té previst inicialment obrir fins a 14 espais de Bicibox arreu de la ciutat, en llocs on puguin prestar el millor servei possible a la ciutadania, com ara a prop del transport públic i de diversos equipaments.

D’altra banda, l’Ajuntament de L’Hospitalet també ha decidit deixar en suspens la possibilitat d’establir un conveni bilateral amb Barcelona per estendre el servei de bicing a les zones frontereres i comunes entre els dos municipis.

Imprimir